مدیر انتشارات تخت جمشید گفت: هنوز موضوع عدم حضور این انتشارات در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رسما اعلام نشده است.
کد خبر: ۲۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 28 April 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:علی محمدی با بیان اینکه موضوع را فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پیگیری می کند، بیان کرد: احتمال دارد عمدی در کار نباشد، زیرا شاخص های حضور در نمایشگاه کتاب تهران را این انتشارات داراست همچنانی که انتشارات تخت جمشید در ۱۸ سال گذشته همواره در این نمایشگاه حضوری توانمند داشته است.

تخت جمشید با ۲۰ عنوان کتاب تازه در نمایشگاه بین المللی تهران

وی با اعلام اینکه انتشارات تخت جمشید با ۲۰ عنوان کتاب تازه در نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهد یافت، افزود: این کتاب ها در حوزه فارس شناسی، میراث فرهنگی و گردشگری است که به مناسبت برپایی ویژه برنامه های استان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود.

محمدی از رونمایی دو عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب بیست و هشتم خبر داد و گفت: با توجه به برپایی سالن فارس در این نمایشگاه از ۲ عنوان کتاب در زمینه فارس شناسی رونمایی می شود.

وی افزود: کتاب کتیبه های ساسانی نوشته کرامت الله یزدانی و کتاب پژوهشی و تحقیقی تیغ و سنت نوشته رایحه مظفریان آثاری است که در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران از سوی انتشارات تخت جمشید رونمایی می شود.

مدیر انتشارات تخت جمشید، ادامه داد: تیغ و سنت، اثری ارزشمند درباره معضل ختنه زنان در جوامع سنتی است که در قالب کتاب نگاه ویژه ای به حل این معضل داشته است.

تخت جمشید که از نشرهای پرکار استان فارس محسوب می شود برای سال ۱۳۹۴ آثار تازه ای به بازار کتاب نیز ارایه می کند که محمدی معتقد است تاکنون ۸۰درصد آثار ارایه شده توسط این انتشارات با موضوع معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخ فارس و میراث این استان منتشر شده است.

چاپ پنجم کتاب شیراز بهشت ایران در راه است

وی از انتشار چاپ پنجم کتاب شیراز بهشت ایرانپس از نمایشگاه کتاب تهران هم خبر داد و افزود: این اثر که جامع ترین کتاب شیرازشناسی است با ویرایش و طراحی تازه به چاپ پنجم رسیده است. امیدوارم این کتاب تا تابستان منتشر شود.

محمدی با بیان اینکه کتابهای انتشارات تخت جمشید از معمولا چاپ پنجم را در پی داشته است، درباره شمارگان کتاب در این نشر، ابراز کرد: با توجه به اینکه نشر کتاب به ویژه در استان ها کار سختی است شمارگان کتاب نیز تابع این شرایط است، از این رو در چند سال گذشته که کاهش میزان مطالعه و گرانی بیشتر نمود داشته شمارگان ما نیز از رقم ۳هزار نسخه به هزار شماره و اکنون به ۵۰۰ نسخه رسیده است، اما معمولا شمارگان کتاب در انتشارات تخت جمشید بر اساس ۱۰۰۰ نسخه رقم می خورد.

وی، تاکید کرد: کاهش شمارگان کتاب خبر خوبی نیست، چراکه میزان کتابخوانی و گرانی کاغذ ما را به این سرانجام رسانده است.

ارشاد فارس با جدیت پی گیر رفع مشکل تخت جمشید

از سویی در پیوند با غیبت این انتشارات در نمایشگاه کتاب تهران جمشید رضایی، رئیس اداره چاپ و نشر ارشاد فارس در گفت و گو با مهر، اعلام کرد: فرهنگ و ارشاد فارس با جدیت پیگیر رفع این مشکل است و به نظر می رسد با پیشینه ای که این انتشارات در مشارکت با رویداد بین المللی کتاب تهران دارد به زودی این مشکل حل شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار