شهرک گلخانی ، در بخش صابری شهرستان نیمروز در شریان ارتباطی سیستان با استان خراسان جنوبی واقع شده دارای زیر ساخت ها وجمعیتست که برخی از شهرهای استان از آن برخوردار نیستند و بنظر می رسد که باید مسئولین به سمتی حرکت کنند که این شهرک به زودی به یک شهر تبدیل شود و روند توسعه ای بیشتری در پیش گیرد.
کد خبر: ۲۹۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰ 05 September 2016
تابناک سیستان و بلوچستان : شهر گلخانی یا شهرک گلخانی ؟ این سؤالیست که مدتها در ذهن مردم شهرک گلخانی مرور میشود که شهرک گلخانی یا شهر گلخانی درست است؟

با توجه به قوانین تأسیس شهرکها قطعا بکار بردن واژه شهر درست نیست و این مجتمع مسکونی که در زمان سیلاب های سیستان به منظور اسکان و ساماندهی روستاهای در معرض سیل راه اندازی شده است ، در تقسیمات کشوری شهرک نامیده می شود .

شهرک و یا مجتمع گلخانی ، در بخش صابری شهرستان نیمروز و بعد از پل قرآن در شریان ارتباطی سیستان با استان خراسان جنوبی واقع شده دارای زیر ساخت ها وجمعیتست که برخی از شهرهای استان از آن برخوردار نیستند و بنظر می رسد که باید مسئولین به سمتی حرکت کنند که این شهرک به زودی به یک شهر تبدیل شود و روند توسعه ای بیشتری در پیش گیرد.

بنا براین گزارش و همانطور که در تصاویر بخوبی قابل مشاهده است ، با اجرای فاز اول طرح هادی و اسفالت برخی از معابر آن و ساخت و ساز جدیدی که دراین شهرک صورت گرفته ، به آن چهره یک شهر را داده است

از دیگر امکانات این مجتمع می توان به درمانگاه، مدارس مجهز از پایه پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی، مجتمع محیط بانی، گرمابه، مخابرات، پست بانک زمین فوتبال روباز دو سوله ورزشی و ... اشاره کرد.

۱ 

جمعیت مجتمع گلخانی با بیش از ۱۸۰۰ نفر جمعیت (طبق سرشماری سال ۱۳۹۰) بموجب قانون امکان تبدیل شدن به شهر را هنوز ندارد ولی چرا یک مجتمع با داشتن این همه زیرساخت و امکانات مرکز بخش نشده جای سؤال دارد ؟ چرا که مراکز بخش بدون در نظر گرفتن جمعیت امکان تبدیل شدن به شهر را دارند و مجتمع گلخانی با زیر ساختهایی که قبلا به آن اشاره کردیم امکان مرکز بخش شدن و به تبع آن شهر شدن را دارد.

جوانان و اینده سازان این شهرک ، امید دارند مسؤلان سیاسی با توجه بیشتری به این مجتمع که پتانسیل بسیار بالایی دارد شرایط شهر شدن آن را فراهم نمایند

گزارش : ام البنین خروشان 
تصاویر : احسان قنبردادی
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
بله شهرک گلخانی باید شهر بشه این شهرک خیلی پیشرفته تر و‌امکاناتش بیشتر از شهر علی اکبر هست ....
تازه مرکز بخش هم نشده واقعا میخام از اونایی ک دهستان قائم آبادو کردن مرکز بخش دهستان و با مجتمع گلخانی یه مقایسه ای داشته باشن
پاسخ ها
REZVANE.KOUCHAL
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
KAMELAN DOROSTE
رضوانه کوچال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
ممنونم مطالبتون واقعا مفید بود.من هم با گفته های شما کاملا موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
سلام درود بسیار عالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار