کد خبر: ۲۹۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 13 September 2016


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت که نخستین طرح مزرعه من ویژه دانش آموزان طالقان در این استان اجرا می شود.

مسعود مهرانی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را افزایش دانش توانمندی های دانش آموزان در بخش فعالیت های کاری متناسب با شرایط جغرافیایی - تولیدی هر روستا ، افزایش مسوولیت پذیری و نهادینه کردن فرهنگ کار در بین دانش آموزان ذکر کرد.

وی اظهار کرد: با نامگذاری سال 95 بعنوان سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب تلاش کردیم برنامه های غنی سازی اوقات فراغت تابستانه دانش آموزان البرزی با این محور سازماندهی شود.

وی شعار پایگاه های تابستانه آموزش و پرورش البرز را هر دانش آموز یک مهارت عنوان کرد و یادآور شد: طرح مزرعه من با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و توانمندی های تولیدی در شهرستان طالقان در تابستان 95 برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان طالقانی با مشارکت دستگاه های اجرایی فعال در این شهرستان از جمله جهاد کشاورزی در تابستان 95 آموزش حرفه ای - مهارتی در زمینه زنبور داری ، تولید قارچ خوراکی ، باغبانی ، کشت محصولات زراعی، صنایع دستی و ... آموزش دیدند.

مهرانی نیا گفت: در تابستان امسال 500 پایگاه در مدارس و کانون های فرهنگی - تربیتی البرز برگزار شد.

وی با اشاره به شرکت 18 هزار دانش آموز در پایگاه های تابستانی البرز خاطر نشان شد: نکات آموزشی ، تربیتی و مهارتی در این پایگاه ها در زمینه علمی ، فرهنگی و اجتماعی از سوی مربیان مجرب ارائه شد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در طرح مزرعه من در طالقان 120 دانش آموز شرکت کردند.

مهرانی نیا یادآور شد: دراولین اردوی خانوادگی طرح پایگاه های تابستانه 95 البرز نیز بیش از 2 هزار نفر که همراه با آموزش مهارت ها ی امداد و نجات ، آسیب های اجتماعی و ایمنی بود تحت پوشش قرار گرفتند.

البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار