تبریز به عنوان قطب اقتصادی غرب کشور دچار مشکلات و حواشی زیادی شده است لذا همت مسئولان را می طلبد تا گره کور مشکلات را باز کنند و این شهر در سال 2018 به عنوان یک شهر نمونه گردشگری به جهان معرفی گردد.
کد خبر: ۲۹۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 15 September 2016
 بزرگترین شهر شمال غرب کشور با عقبه تاریخی بسیار غنی، این روزها حال خوشی ندارد. سوء مدیریت، کمبود اعتبار، مشکلات شهری، پروژه های خوابیده و ده‌ها مسئله دیگر آن هم در آستانه سالی که قرار است تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی شود کار را بسیار پیچیده کرده است.
ایران آهور عضو شورای شهر تبریز در گفت وگو با تیترشهر درباره مشکلات تبریز می‌گوید: متاسفانه این شهر از مشکلات بسیاری رنج می‌برد، آلودگی هوا، ترافیک سنگین خودروها، بی نظمی در تردد و مشکلات عابران پیاده تنها بخشی از مسائلی است که تبریز با آن درگیر شده و این در حالی است که ریشه همه مشکلات در عدم وجود یک برنامه دقیق برای توسعه شهر و نبود اصلاحات زیربنایی می باشد.
مشکلات تبریز با گره خوردن مسائل حاشیه ای و اختلاف نظرهای بسیار، یک جریان تخریبی را ایجاد کرده و این می تواند لطمات بسیاری را به مردم شهر وارد کند.
متاسفانه مسئولین شهر به جای اجرای کارهای دقیق و حساب شده تنها به فعالیت های روبنایی می پردازند و همین امر سبب شده برای پاسخ گویی به افکار عمومی دست به اغراق و برجسته سازی بزنند. درشت نمایی بعضی مسائل مانند مترو سبب می شود که افکار عمومی از مسئولین دلزده شوند زیرا می دانند پروژه ای که تنها 20 درصد از اعتبارش تامین شده نمی تواند ظرف مدت 3 ماه به پایان برسد. مثال روشن برای موضوع مترو است که به گفته شهرداری محترم تبریز تا میدان شهرداری قرار بود افتتاح شود و مدت تعیین شده آن تا پایان شهروریور ماه بود در حالی که اگر زمان اتمام کار را اسفند ماه اعلام میکردند مشکلی پیش نمی آمد. برخورد های سلیقه ای و اختلاف افکتی های بسیار تنها پروژه ها را عقب انداخته و هیچ گره ای از مشکلات این شهر باز نکرده است.  
در شورای شهر مسائلی چون کمبود وسایل نقلیه عمومی مطرح می شود و این درحالی است که تبریز هیچ برنامه ای برای توسعه ناوگان شهری ندارد و همه اقدامات ابتدا به ساکن تصمیم گیری می شود و هیچ مسیر درستی از قبل طراحی نشده است. یکی از مشکلات اصلی شهر تبریز اشکالات اساسی درعبور و مرور عابران پیاده است که نیاز است تحت عنوان طرح جامع سامان دهی به عبور و مرور عابران پیاده در شورای شهر تصویب شود اما متاسفانه هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و شهر با یک بحران نابه سامانی در عبور و مرور عابران مواجه شده است.
ساخت و سازهای بدون برنامه، سرمایه گذاری های اشتباه شهرداری در پروژه‌ها ، افتتاح پروژه های بسیار بزرگ و سپس تعطیلی آن همه و همه سبب شده مشکلات تبریز پیچیده تر شود و با یک آمار بسیار بد تعطیل شدن 85 درصدی پروژه های عمرانی رو به رو شویم. از همین رو تبریز نیازمند یک همت جدی برای رفع مشکلات است. سال 2018 تبریز به شدت در کانون توجهات قرار خواهد گرفت و معرفی آن به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی سبب میزبان شدن بسیاری از سیمنارها و کنفرانس های تخصصی و غیر تخصصی خواهد بود اما با وجود چنین مشکلاتی یا توانایی انجام این کار به وجود نخواهد آمد یا با کیفیت پایین کار به پایان خواهد رسید.
از همین رو باید شورای شهر با کنارگذاشتن اختلاف سلیقه‌ها در پی نگارش یک طرح جامع عمرانی و مدیرت شهری باشد و از اعضای متخصص این شورا در جهت باورتر شدن طرح استفاده شود. خوش‌بختانه افراد تحصیلکرده بسیاری در شورا حضور دارند و این چنین آشفته بودن به دوراز جایگاه شورای شهر تبریز و افراد حاضر در شورا است از همین رو تمامی تلاش ها برای بهبود وضعیت تبریز باید انجام شود تا هم مردم و هم مسئولین بتوانند در آرامش به توسعه شهری  ادامه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار