رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان خبر داد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان با بیان اینکه تعداد کل مأموران بکارگیری شده در سرشماری نفوس و مسکن در سالجاری 520 نفر است، افزود: سرشماری در 823 حوزه روستایی و 816 حوزه شهری انجام می‎شود.
کد خبر: ۲۹۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴ 15 September 2016
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان با بیان اینکه تعداد کل مأموران بکارگیری شده در سرشماری نفوس و مسکن در سالجاری 520 نفر است، افزود: سرشماری در 823 حوزه روستایی و 816 حوزه شهری انجام می‎شود.

حسین پیش‎قدم در ستاد سرشماری عمومی نفوس مسکن 1395 استان گلستان با بیان اینکه تعداد کل مأموران بکارگیری شده در سرشماری نفوس و مسکن در سالجاری 520 نفر است، افزود: سرشماری در 823 حوزه روستایی و 816 حوزه شهری انجام می‎شود.

وی تصریح کرد: سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهر ماه سالجاری تا 24 مهر ماه به صورت اینترنتی آغاز خواهد شد و از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه به صورت حضوری ادامه خواهد داشت و همچنین کسانی که در سرشماری حضوری به دلیل عدم حضور در خانه یا مسافرت شرکت نکرده باشند از 26 تا 30 آبان ماه سرشماری این افراد به صورت تلفنی صورت خواهد گرفت.

70 نوع اطلاعات از سرشماری نفوس و مسکن احصاء می‎شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان با بیان اینکه 70 نوع اطلاعات از این سرشماری احصاء می‎شود، بیان داشت: در این سرشماری در چهار دسته اطلاعات در حوزه جغرافیایی استان، شهر، بخش و روستان و دهستان ، وضعیت اطلاعات فردی  از قبیل تولد، سن ، سواد و میزان تحصیلات، خانوار و تعداد فرزند اتفاق خواهد افتاد.

پیش‎قدم با بیان اینکه دین، مذهب، نوع پوشش بیمه‎ای و نوع سکونت از دیگر موضوعاتی است که در سرشماری اطلاعاتش جمع‎آوری خواهد شد، ابراز داشت: مرکز آمار کشور ضمن دعوت برای مشارکت هموطنان برای سرشماری نفوس و مسکن این اطمینان را بر اساس قانون ایجاد کرده که تمامی این آمارهای خانوار محرمانه باقی بماند و تنها در حوزه‎های کلان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در مباحث خرد آمارهای نفوس و مسکن استفاده نخواهد شد، یادآور شد: از 12 مهر تا 18 مهر ماه در راستای هر چه بهتر برگزار شدن سرشماری نفوس و مسکن یک دوره آموزش هفت روزه را برای آمارگیران تدارک دیده‎ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان تاکید کرد: مجموعه مأموران در 96 گروه در سطح استان گلستان تقسیم می‎شوند و همچنین برای آمارگیری در سطح استان 205 خودرو به کارگیری خواهد شد.

پیش‎قدم خاطرنشان کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سرشماری، قرار است از روش‎های نوین در آمارگیری استفاده شود و از این نظر سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 دارای شرایط و ویژگی‎های خاص و منحصر به فردی خواهد بود.

16 نفر معاون فنی و آموزشی در سرشماری نفوس و مسکن گلستان بکارگیری شده است

وی به اهداف ستاد هماهنگی استان اشاره کرد و ابراز داشت: تشکیل جلسه شورای هماهنگی و بیان اهمیت موضوعات، تأمین نیازهای مرتبط با سرشماری، ابلاغ و تبیین برنامه‎ها، سیاست‎ها و اختیارات ستاد سرشماری کشور، اجرای برنامه‎ها و سیاست‎های ستاد سرشماری کشور، بررسی و پیگیری وضعیت به‎هنگام‎سازی و نقشه‎ها در استان، تعیین میزان مشارکت هر یک از دستگاه‎ها در سرشماری، برنامه‎ریزی و هماهنگی برای تأمین اتومبیل مورد نیاز سرشماری در استان، برنامه‎ریزی و هماهنگی برای تأمین محل ستاد سرشماری در 14 شهرستان تا کنون انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان افزود: در سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان توجه ویژه به کد پستی شده است و توانستیم لینک ارتباط با کد پستی را ایجاد کنیم.

پیش‎قدم با بیان اینکه 16 نفر معاون فنی و آموزشی و 99 نفر کارشناس مسؤول فنی و اجرایی در سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان بکارگیری شده است، تأکید کرد: سرشماری نفوس و مسکن با یک تاریخ پنج ساله در گذشته برگزار شد و اعداد و رقم‎های آن برای برنامه‎ریزی سال‎های آینده در استان گلستان بسیار حائز اهمیت است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار