سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین:
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 80 روز را درگیر آلودگی هوا ناشی از بروز پدیده گرد و غبار و ریزگردها بوده است.
کد خبر: ۲۹۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 17 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، از مجموع روزهای غبارآلود در فروردین 9 روز، اردیبهشت 16، خرداد 22، تیر 20، مرداد 10و شهریور نیز سه روز به ثبت رسیده است.2 فصل بهار و تابستان به دلیل داشتن نشاط و سرسبزی همواره برای مردم شور و خاصی داشته و مردم از هوای مطبوع و طراوت و سرسبزی این 2 فصل لذت می برند ولی مردم مرزنشین قصرشیرین بیشتر روزها را ناچارند که به دلیل آلودگی هوا در منازل خود بمانند.
آلودگی هوا در قصرشیرین تا حدی است که بارها متولیان بهداشت و درمان نسبت به تردد مردم و به خصوص سالمندان و کودکان در بیرون از منزل هشدار داده اند، اما آلودگی و تعداد روزها به قدری است که دیگر کسی به این هشدارها توجه نمی کند.
ورزش در هوای غبار آلود ، پیاده روی افراد و حضور مردم ، کودکان و سالمندان در روزهای غبار آلود در خیابان های شهر ، بدون داشتن ماسک و تجهیزات ایمنی مقابله با غبار، نتیجه ای جز ابتلا به بیماری های تنفسی و یا تشدید علایم بیماری در بیماران ندارد.
بنا بر آمارهای موجود از منابع مختلف، 55 درصد این ریزگردها از طریق عراق وارد کشورمان می شود که قصرشیرین غربی ترین نقطه کشورمان و با وجود مرزهای طولانی با عراق ، بیشترین آسیب پذیری را از باب ورود ریزگردها دارد، به طوری که در بیشتر روزها غبارآلود است.
سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین  گفت: گرد و غبار روز جاری باعث کاهش دید افقی به 9 هزار متر در این شهرستان مرزی شد که این میزان، یک هزار متر از حد استاندارد هوای پاک و سالم (10 هزار متر) کمتر است.
امیرپرویز نجفی دمای فعلی هوای قصرشیرین را 30 درجه سلسیوس بالای صفر ذکرد کرد و گفت: پیش بینی می شود بیشنیه دمای هوای امرورز این شهرستان به 37 درجه سلسیوس افزایش یابد.
وی گفت: میزان سرعت وزش باد روز گذشته در قصرشیرین به 50 کیلومتر بر ساعت رسید و مردم این شهرستان مرزی، جمعه غبارآلودی را سپری کردند.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است. طبق توصیه های پزشکان شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی در روزهای غبار آلود به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند. 
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار