کد خبر: ۲۹۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 17 September 2016
تابناک / مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: سوم مهر ماه امسال 375 هزار دانش‌آموز گیلان به مدرسه می‌روند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی حاجتی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر یاد شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه هشت هزار شهید گیلان، 156 شهید فرهنگی و 750 شهید دانش‌آموز استان را گرامی نگه داشت.

وی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی هستیم، افزود: سوم مهر ماه امسال 375 هزار دانش‌آموز گیلان به مدرسه می‌روند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه 31 شهریورماه امسال دانش‌آموزان اول ابتدایی به مدرسه می‌روند، گفت: 29 هزار و 500 معلم در سال تحصیلی جدید تدریس دانش‌آموزان در گیلان را به‌عهده دارند.

حاجتی خاطرنشان کرد: امسال در سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان وارد 5 هزار و 99 مرکز آموزشی گیلان می‌شوند.

وی اجرای سند تحول بنیادین و مطالبات مقام معظم رهبری را از اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، در تمام نقاط این استان مراکز آموزشی برای تحصیل دانش‌آموزان فعال می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد دانش‌آموزان در 260 مدرسه گیلان کمتر از 10 نفر است، یادآور شد: این امر نشان‌دهنده توجه نظام و مسؤولان به تحصیل دانش‌آموزان است.

حاجتی تصریح کرد: 375 هزار دانش‌آموزان به همراه خانواده‌ها آنها در مجموع یک‌میلیون نفر مخاطب آموزش و پرورش گیلان هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گیلان سیاست‌های پنج‌گانه برای استفاده از قابلیت خانواده‌ها تدوین کرده است، اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی و استفاده از معلمان در ارتقای علمی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: حلقه بین خانواده‌ها و مدیران آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از خیران مدرسه‌ساز در دستور کار است، خاطرنشان کرد: استفاده از اولیای دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری آموزش و پرورش جزو برنامه این نهاد است.

حاجتی متذکر شد: مشارکت خانواده‌ها در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی آموزش و پرورش به منظور تقویت بنیه علمی و اعتقادی دانش‌آموزان در برنامه امسال این نهاد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار