اين دغدغه و نگراني از گذشته بوده كه بعضي با خوداجتهادي و تفسيرهاي فردي و يا گروهي از وظايف قانوني خود طفره مي روند يا دستوارت شرعي و قانوني را آنچنان كه خود مي فهمند تفسير مي كنند انجام مي دهند.
کد خبر: ۲۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 30 April 2015
تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي شامگاه چهارشنبه در شوراي اداري شهرستان آباده افزود: از راهنمايي و ارشادات و تذكرات مراجع معظم تقليد و علماي بزرگوار عميقا استفاده مي كنيم و آن را نعمت بزرگي از جانب خداوند مي دانيم و شكرگذاريم.

وی با اشاره به سخنان رييس جمهور در جمع مردم شيراز كه حركت گسترده مردم در استقبال از خدمتگزاران خود را پيامي روشن و رسا به دنيا و مذاكره كنندگان بر شمرده بود، افزود: باوجود همه دسيسه ها و فشارها، كشور از جهات مختلف به راه خود ادامه مي دهد و گامهاي مثبت و رو به جلو بر مي دارد و پيشرفتها هر روز به چشم ديده مي شود هرچند گاهي اين حركت كند است.

وزير دادگستري با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي و برافراشتن پرچم حكومت مردم سالاري ديني و كسب استقلال و عزت ملت ايران در شرايط تحريم و مشكلات فراوان داخلي شكل گرفت، همه اركان كشور را تحت اراده و خواست ملت دانست و بیان کرد: در پايان سال دو انتخابات خبرگان رهبري و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را پيش رو داريم كه بسيار مهم هستند و اگر امروز رييس جمهور با قدرت و اقتدار صحبت مي كند به دليل پشتوانه راي شما مردم است كه اين مسئله اساسي در كشور است.

مهمترين مسئله امروز حل مشكلات اقتصادي با نگاه به درون

حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي مهمترين مسئله موجود را حل مشكلات اقتصادي كشور و رفع كمبودها، نواقص و بيكاري برشمرد و گفت: تورم به عنوان موضوعي كاملا آزار دهنده مردم را تحت فشار گذاشته و سالياني است كه تحت فشار اين مشكل هستيم و بايد با جديت براي آن چاره انديشي كنيم حل اين مشكلات با اراده و همت ما و مردم و نگاه به درون انجام پذير است و دولت معقتد است است تحول بايد از درون شكل بگيرد.

وزير دادگستري با اشاره به ضرورت صرفه جويي بیان کرد: دنبال آن هستیم که منابع را تجميع، تدبير و برنامه ريزي كنيم و به خروجي كارها توجه داشته باشيم و نرخ بهره وري بالا ببريم، منابع را به خوبي دسته بندي و در استفاده از آنها اولويت شناسي كنيم .

وی تاکید کرد: با توجه به فرمايش مكرر مقام معظم رهبري نگاه ما بايد حتما نگاه به درون باشد و تنها راه نجات ما همين است و دولت عميقا به اين موضوع اعتقاد دارد و در اين راستا اگر امروز در مذاكرات با جديت شركت مي كنيم براي احقاق حقمان است.

حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي با اشاره به بخشي از سخنان رييس جمهور كه با اين مذاكرات حركتهاي بعدي را انجام خواهيم داد، گفت: حرفهاي زيادي در عرصه جهاني داريم، امروز جايگاه مان را تثبيت كرده ايم، حق ما را ضايع كردند اما درمانده نيستيم و اقتصادمان با نگاه به خارج شكل نگرفته دولت در خط ترسيمي مقام معظم رهبري گام بر مي دارد و اجازه تاخت و تاز و چند دستگي و جنگ و درگيري در منطقه را نمي دهيم.

وزير دادگستري ايمان و همدلي و ديانت ملت ايران را يك خزانه بي انتها بر شمرد و گفت: ديانت عقلاني و عالمانه، آگاهانه و بر مبناي عدالت و رفتار انساني گنج بي پايان ماست كه احساس اقتدار مي كنيم و حتما دولت و بخصوص ما كارگزاران درون دولت و رييس جمهور به اجراي دستورات ديني و تقويت و اعتلا و عزت اسلام پايبند و متعهديم و به آن افتخار مي كنيم و سرمايه اصلي خود مي دانيم و از راهنمايي و ارشادات و تذكرات مراجع معظم تقليد و علماي بزرگوار عميقا استفاده مي كنيم.

وزير دادگستري در بخش ديگري از سخنان خود و با تاكيد بر اينكه دولت دلسوزي بزرگان ديني و دلسوزان نظام را مغتنم و سرمايه اي براي كشور و دولت مي داند، بیان کرد: دولت معتقد است همه بايد نسبت به اجراي دستورات ديني مقيد و ملتزم باشند و در ترويج دين به عنوان يك مسلمان و وظيفه عمومي، اسلامي، عقلي و اجتماعي به اصلاح امور و امر به معروف و نهي از منكر بپردازيم و اين را وظيفه خود مي دانيم.

حجت الاسلام پورمحمدي با اشاره به اینکه مسئله مهم، نحوه عملكرد دستگاه هاي دولتي و حكومتي است، اظهار داشت: بايد نسبت به تعهدات، ماموريتها و وظايف قانوني خودمان وفادار بوده و همه كوشش خود را براي انجام اين وظايف به كار بگيريم و مبناي عمل همه دستگاه ها بايد تكاليف قانوني و تصريحات قانوني باشد نه برداشت و قضاوت و استنباط مديران و ماموران دولتي از دستورات ديني و قوانين چه نسبت به مسايل شرعي و چه قانوني، اين دغدغه و نگراني از گذشته بوده كه بعضي با خوداجتهادي و تفسيرهاي فردي و يا گروهي از وظايف قانوني خود طفره مي روند يا دستوارت شرعي و قانوني را آنچنان كه خود مي فهمند تفسير مي كنند انجام مي دهند.

وزير دادگستري با بیان اینکه ملاك و معيار در حوزه ماموريت سازماني قانون است، افزود:آنچه رييس جمهور در برخي ديدارها و گفتگوها بر آن تاكيد كرده اند اين مطلب است كه دستگاه هاي دولتي و كاركنان آنها ضمن انجام تكاليف عمومي، شرعي و قانوني در حوزه مسئوليت بايد به تصريحات قانوني توجه كنند و در اين زمينه بايد پاسخگو باشند نه به تفسيرها، برداشتها و خوداجتهادي هاي شخصي و ملاك و معيار هم در حوزه ماموريت سازماني قانون است و حتما اشارات و تذكرات مراجع مكرم تقليد نيز به جا، مغتنم و راهگشاست.

حجت الاسلام پورمحمدي با تاكيد بر اينكه در فضاي سوظن و بدبيني و غيرهمدلي بايد تلاش كنيم از عباراتي كه تفسيربردار است كمتر استفاده شود، گفت: هيچ هيچگاه نمي توانيم جلوي مغرضين و آنان كه سوداي خيرخواهي ندارند و با عينك بدبيني نگاه مي كنند بگيريم.

وی گفت: خداوند در قرآن كريم مي فرمايد« فأما الذين في قلوبهم زيغ فيتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنة وابتغاء تأويله» كساني كه در قلوبشون ناخالصي وجود دارد مي روند دنبال موارد متشباهات و مبهمات مي گردند تا آنها را وارونه جلوه دهند و فتنه انگيزي كنند يا عده اي به دنبال بي مبالاتي ديني و اجتماعي هستند و از هركلام و سخني در جهت مقاصد خودشون سواستفاده مي كنند حتي آيه قرآن را هم كه كلو و اشربوا هست را مي گويند كلوا و اشربوا را خودت گوش كن و لاتسرفوا را فراموش كن.

وزير دادگستري با اشاره به سال همدلي و همزباني و وجود نجات و موفقيت در اين مسير، سياست دولت را آسان سازي، شفاف سازي و حركت به سمت دولت الكترونيك برشمرد و گفت: امروز نسل جديد و توانمند و نسل فرهيخته و مسلح و مسلط به دانش روز بايد زمام امور را به دست بگيرد، نسلي كه از مشكلات آگاه و درد مردم را بشناسد و يك تحول بزرگ بايد شكل بگيرد.

حجت الاسلام پورمحمدي با تاكيد بر بسترسازي رويش و حركت انقلابي مد نظر رهبري و دولت، هوشمندي و بلندنظري و همراهي مردم را سبب اميدواري مجموعه نظام و دولت و انگيزه اي قوي براي حل مشكلات بر اساس برنامه ريزي و تدبير برشمرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار