مدیر امور عشایری استان اردبیل گفت: در حال حاضر 40 درصد از عشایر استان اردبیل راه مناسبی ندارند.
کد خبر: ۲۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ 30 April 2015

به گزارش ایرنا، قادر هنرمند روز پنجشنبه افزود: امسال تلاش می کنیم برای بهسازی راه های عشایری استان مبلغ 10 میلیارد ریال هزینه کنیم.

وی راه ارتباطی مناسب را برای عشایر استان ضروری دانست و اظهار کرد: انتظار ما این است دیگر مسئوولان ذیربط هم اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: ایل شاهسون، سومین ایل بزرگ کشور در استان اردبیل قرار دارد و سالانه تولیدات زیادی را در حوزه کشاورزی و دامی روانه بازار مصرف می کنند.

به گزارش روابط عمومی امور عشایری استان اردبیل، 'هنرمند' نبود صنایع تبدیلی در استان را از دیگر معضلات عشایر و کشاورزان عنوان کرد و گفت: متاسفانه محصولات تولیدی عشایر استان به ارزانی به دست سودجویان می رسد و دسترنج این قشر تلاشگر و زحمتکش به یغما می رود.

مدیر امور عشایری استان افزود: باید تلاش کنیم محصولات تولیدی عشایر استانت با کمترین موانع و مشکلات و به شکل مستقیم و بدون واسطه وارد بازارهای مصرف شود تا این قشر بتوانند از این طریق درآمد مناسبی را کسب کرده و زمینه رضایتمندی آنها فراهم آید.

وی با بیان این که عشایر استان تاکنون 168 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده اند، گفت: باید به پاس این جانفشانی ها و ایثارگریهای زمینه ای آسایش و رفاه این قشر را فراهم شود و رضایتمندی هر چه بیشتر آنها را جلب کنیم.

در استان اردبیل 66 هزار و 500 نفر در قالب 12 هزار و 818 خانوارعشایری زندگی می کنند که پنج و شش دهم درصد جمعیت عشایر کشور و شش و دو دهم درصد جمعیت استان را شامل می شود.

عشایراستان اردبیل از 45 طایفه مستقل تشکیل شده که همه ساله در هزار و 527 اوبا ، 527 قشلاق ،237 ییلاق ، 7 زیست بوم و 51 سامانه زندگی می کنند که مهم ترین و منسجم ترین آن ها ایل های شاهسون و ارسباران هستند که درمناطق گوناگون استان پراکنده شده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار