با پیشرو شدن خودرویی‌ها معامله‌گران بورس تهران امروز همپای بازارگردان‌ها و حمایت حقوقی‌ها شاهد سبزپوش شدن نماگرهای منتخب بازار بودند. بازاری که به پشتوانه خودرویی‌ها امروز به تعطیلات میان هفته رفت.
کد خبر: ۲۹۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 19 September 2016
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 29 شهریورماه 95 با افزایش 105 واحدی به رقم 76 هزار و 272 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با 29 واحد افزایش عدد 14 هزار و 562 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 143 واحد افزایش به رقم 84 هزار و 717 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 39 واحدی به عدد 53 هزار و 349 واحد رسید که شاخص بازار دوم با رشد 435 واحدی به عدد 166 هزار و 940 واحد رسید.

امروز در عین حال شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد یک واحدی روی رقم 810 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 36 واحد، سایپا با 15 واحد و ایران خودرو با 13 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت دارویی رازک با 6 واحد، کشتیرانی ج.ا.ا با 5 واحد و بانک پاسارگاد با 3 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 283 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 45 هزار و 744 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های ایران دارو، سیمان کردستان، کابل البرز، پارس سرام، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سخت آژند، گواهی سپرده عام بانک گردشگری، کی بی سی حق تقدم خرید سهام ماشین‌سازی اراک، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، متوقف شدند.

امروز در عین حال 10 درصد از سهام کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان برای نخستین بار در فرابورس عرضه اولیه شد اما به دلیل تغییرات سود عملیاتی در عملکرد شش ماهه شرکت ادامه فرایند کشف قیمت به جلسه بعدی موکول شد.

امروز اندکی بیش از 494 میلیون سهم بانک پاسارگاد به ارزش بیش از 52.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهام عمده به صورت بلوکی انتقال داده شد. 230 میلیون سهم میدکو نیز به ارزش بیش از 48.5 میلیارد تومان انتقال داده شد.

111 میلیون سهم سایپا نیز به ارزش بیش از 13 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه بود.

در سرمایه‌گذاری توسعه ملی اما 44 میلیون سهم به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان امروز با هدف تجمیع سهام کد به کد شد.

کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی برای ایران نیز به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال کمتر از 30 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد و معاملات کد به کد در معدنی و صنعتی گل گهر نیز با جابه جا شدن 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان ادامه یافت و در نهایت بیش از 16.5 میلیون سهم صنایع آذرآب به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال داده شد.

امروز بازار سهام بازاری تحت حمایت و متعادل بود که به پشتوانه حمایت حقوقی‌های سنتی بازار شاهد غلبه تقاضا بر عرضه با پیشرو شدن خوردویی‌ها بود. بازاری که این روزها با بهانه الگوهای چارتیسیتی به تکاپوی یافتن سهم‌های پربازده افتاده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار