امام جمعه اصفهان:
تابناک: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: آمریکایی ها چاره ای جز مذاکره با ایران ندارند.
کد خبر: ۲۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 01 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نخستین یادواره 15 سردار و 210 شهید قهدریجان در ورزشگاه سرداران شهید این شهر، اظهار کرد: طبق فرمایشات قرآن، عزت فقط متعلق به خدا، رسول و مومنان است و انسان بی ایمان و بی محتوا هرگز نمی تواند عزتمند باشد.

وی با بیان اینکه شهدای این کشور ضربه محکمی به دشمنان زدند به طوریکه آنها هرگز فکر جنگ با ایران را نخواهند کرد، افزود: ارتش عراق 19 ماه، خرمشهر را با حمایت دنیای کفر در تصرف داشت و آن را به صورت پادگانی متسحکم درآورده بود، اما جوانان با امکانات اندک و نثار خون خود در همین شهر 19 هزار اسیر گرفتند.

خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر توان تسلیحاتی و نظامی ایران به مراتب از دوران جنگ بیشتر شده است، ادامه داد: رییس جمهور آمریکا مدعی است که در برابر کشورمان یکی از سه راه جنگ نظامی، تحریم و توافق بر سر میز مذاکرات باید برگزیده شود.

طباطبایی نژاد با اشاره به هراس آمریکا از ایران، تصریح کرد: امریکایی ها می دانند که اگر بخواهند تاسیسات هسته ای ایران را بمباران کنند فرزند نامشروعشان یعنی اسراییل هدف موشک های ایران قرار می گیرد و به فرموده رهبر انقلاب تل آویو با خاک یکسان خواهد شد.

وی گفت: ملت ایران با صبر و استقامت خود موجب بی اثر شدن تحریم های شدید غرب شده و شاهد آن هستیم که آمریکایی ها چاره ای جز مذاکره با ایران ندارند و البته تمام این توفیقات مرهون خون شهدا، استقامت خانواده های آنان و پیروی از راه امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: البته دشمنان همیشه فکر 50 سال بعد را هم می کنند پس هرگز نباید از آنان غافل شویم چرا که طبق فرموده های قرآن" آنان مدام در حال جنگ با شما هستند تا از دین خودتان دست بردارید".

طباطبایی نژاد با بیان اینکه رویکرد دشمن امروز به سمت جنگ فرهنگی رفته است،گفت: ایجاد کانال های فارسی زبان ماهواره ای در همین راستا است چرا که آنان می خواهند جوانان ما را بی محتوا کنند تا کشور دچار ذلت و خواری شود.

وی خاطر نشان کرد: باید با برگزاری جلساتی همچون یادواره شهدا، جوانان را آگاه کنیم تا تلاش دشمنان نیز از بین برود.

وی در ادامه خطاب به مردم قهدریجان گفت: خانواده شهید بودن توفیقی الهی است که شما از آن بهره مند هستید اما باید بدانید که این امر نباید موجب منت گذاشتن بر دیگران باشد چرا که شهدا با خدا معامله کرده اند و به حق و دستمزد خود رسیده اند و اگر صبر و استقامت نداشته باشیم و در برابر دشمنان سستی کنیم تمام تلاشهای این سال های پس از انقلاب را بر باد داده ایم.

خروج از مدار ولایت دغدغه شهدا بود

همچنین امام جمعه قهدریجان گفت: فرهنگ شهادت زمنیه ساز عدل جهانی است.

حجت الاسلام هاشمی، امنیت کشور را از برکت وجود ولایت فقیه دانست و افزود: در کشورهایی که از فرهنگ شهادت دور هستند و در برابر استکبار ایستادگی نکردند به خواری و خفت افتادند که حکومت صدام و قذافی در منطقه بهترین نمونه آن است.

وی اظهار کرد: کشورهای غربی از فرهنگ شهادت در هراسند و اخیرا با وارد کردن فشار بر اردن موجب برداشتن درسهایی از کتب مدارس آن کشور در باب همین موضوع شده اند.

وی با اشاره به 225 شهید قهدریجانی در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: 10 درصد خانواده شهدای این شهر دارای دو یا سه فرزند شهید هستند و از سوی دگر تعداد جانبازان 300 و آزادگان آن نیز 34 نفر است.

برگزاری نخستین کنگره شهدای شهرستان

همچنین فرماندار شهرستان فلاورجان به عنوان سخنران اول با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا موجب تعمیق بخشیدن به فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهارکرد: کنگره بزرگداشت یک هزار و 300 شهید این شهرستان در سال 1395 برای اولین بار برگزار می شود و مجوز آن نیز از تهران اخذ شده است.

اصغر هدایت افزود: قهدریجان شهری نمونه و فعال در عرصه های دفاع مقدس بود به طوریکه از 30 سردار جنگ شهرستان فلاورجان 15 سردار قهدریجانی بودند و تعداد 35 خانواده نیز دو یا سه فرزند شهید به انقلاب و ایران تقدیم کرده اند.

وی یادآور شد: برای برگزاری نخستین یادواره شهدای قهدریجان حدود چهار ماه فعالیت با همکاری دفتر امام جمعه این شهر و کمیته های مربوطه انجام شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار