مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق لوازم خانگی در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۲۹۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 21 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حمیدرضا کریم از آغاز طرح سراسری جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق ار سطح بازار خبر داد.

وی گفت: نظر به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست عالی سازمان تعزیرات حکومتی در پیروی از فرمایشات ایشان، اجرای طرح سراسری مبارزه با لوازم خانگی قاچاق در سطح عرضه از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود.

کریم افزود: این  طرح با بسیج تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی همچون سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی،کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، سازمان استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: با هدف حمایت از تولیدات داخلی اقدام به جمع‌آوری تمامی اقلام قاچاق فاقد برگ سبز از سطح بازار خواهد کرد. هدف سازمان تعزیرات حکومتی در وهله اول پیشگیری است و نه درگیری و ما اعتقاد داریم، خود نظارتی بسیار اثربخش تر از نظارت اجرائی است.

کریم بیان کرد: انتظار ما این است که کسبه با رعایت قوانین و مقررات حریم صنفی خودشان را پاس بدارند ولی چنانچه از سوی یک صنفی و یا یک واحد صنفی در اجحاف به حقوق دولت و مردم مقاومتی صورت پذیرد برخورد قانونی اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: اعتقاد به ترویج فرهنگ صنفی داریم؛ در راستای دفاع از حقوق شهروندی هم وظیفه‌ای داریم و هیچ اتحادیه‌ای نمی‌تواند بدون توجه به سیاست‌های دولت و یا سایر صنوف به‌صورت جزیره‌ای عمل کند و هم باید از قانون به یکسان تبعیت کنند و طبیعی است که هر کسی خلاف این مسیر حرکت کند برخورد قانونی و حکومتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خوب است که کسبه صنف لوازم خانگی در شهر مشهد قبل از اجرای طرح مبارزه با لوازم خانگی قاچاق از اسناد مثبته گمرکی کالاهای خارجی موجود در واحد صنفی خود مطمئن شوند تا گرفتار فرایند تشکیل پرونده قاچاق نشوند.
 
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار