معاون فرهنگی وهنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور:
در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره ملی فرهنگ وهنر روستا- عشایری؛ معاون فرهنگی وهنری ستاد عالی کانون های مساجد در این باره افزود: در تمام ابعاد عمیق ترین وابستگی و باورهای دینی بین روستاییان وجود دارد؛ که 60 درصد از کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور در روستاها تاسیس شده است.
کد خبر: ۳۰۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 24 September 2016




تابناک کرمانشاه- مرتضی طاهریان در این کنگره بابیان اینکه در سال های اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت مساجد را به ستاد عالی کانون های مساجد واگذار کرده که فعالیت آنها تا رسیدن به اوج فاصله دارد.
طاهریان گفت: اصلی ترین پایگاههای فرهنگی در شهر مساجد است. این در حالی است، که در برخی از روستاها پایگاههای فرهنگی وجود ندارد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، در این باره گفت: حیات، موجودیت و تولید یک کشور وابسته به روستا است. و بر این اساس باید بپذیریم. در تمام ابعاد این وابستگی وجود دارد.
این مسوول در ادامه تصریح کرد: اتفاقاتی که سالهای اخیر درکانون های مساجد روستاها افتاده درنوع خود بی نظیر است، که از جمله این اتفاق ها، می توان به برگزاری سه دوره
جشنواره سرود با مضامین انقلابی اشاره کرد. و همچنین برای اولین بار از برگزاری جشنواره تئاتر ویژه روستاییان به شکل منطقه‌ای خبرداد.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد در ادامه سخنانش افزود: سال گذشته برای اولین بار در جنوبی ترین نقطه کشور جشنواره قرآنی ویژه روستاییان برگزارشد.
وی همچنین از برگزاری سرود روستایی که سال گذشته در همدان سخن به میان آورد؛ وگفت گروههای سرود روستایی به عنوان رقبای اصلی کانونهای شهر مطرح هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار