کد خبر: ۳۰۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 24 September 2016


امام جمعه شهرستان فردیس گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس می تواند بهترین انگیزه برای درس خواندن دانش آموزان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی روز شنبه در آیین بازگشایی متمرکز استانی در هنرستان دخترانه سعدی فردیس، افزود: بازگشایی مدارس متقارن با هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهداست که این تقارن پیامهایی را به همراه دارد.

وی افزود: چرا که دفاع مقدس را همین دانش اموزانی رقم زدند که در روز اول مهر در سنگر اموزش و پرورش تعلیم دیدند.

وی ادامه داد: 220 هزار شهید ، صدها هزار جانبازان، آزادگان و رزمندگان در آن دوران با اهدای همه چیز خود به نحو مطلوب به وظیفهشان عمل کردند، تا کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران در امنیت و اقتدار به سر ببرد.

ایمانی گفت: آینده پر افتخار کشور و نظام اسلامی به دست فرهنگیان فرهیخته و دانشآموزان امروز رقم میخورد، بنابراین آنان باید رهرو خوبی برای این راه که راه عزت، عظمت و سربلندی ملت ایران است، باشند.

فرماندار فردیس نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء دفاع مقدس گفت: در کشورهای توسعه یافته و در کشورهایی که بدنبال این هستند تا کشورشان پیشرفت کند قبل از این که به دانش آموزان و فرزندان خود را با مباحث درس اموزش بدهند آنها را به حقوق شهروندی آشنا می کند.

علی قنبر زمانی افزود: آموزش وپرورش باید تلاش کند دانش آموزان به تکالیفی که در اجتماع دارد به آن بپردازد و دانش آموزان باید بدانند که چه حقوقی نسبت به دیگران دارند و آنها را به اجرای قانون الزام و به حقوق دیگران احترام بگذارند.

وی اظهار داشت: احترام گذاشتن به حقوق دیگران واجب ترین آنهاست که باید شهروندان به آن ملزم شوند بهترین زمانی در دوران تحصیلی است.

زمانی گفت: باید دانش آموزان یاد بگیرند با دیگران تعامل داشته باشند نوعدوستی و بردباری را یاد بگیرند تا باعث شکوفایی جامعه شود.

وی افزود: هر چقدر مدارج علمی بالا می رود بایستی احترام گذاشتن به حقوق دیگران را سرلوحه کار خود قرار گیرد اگر در این راستا قدم برداریم جامعه توسعه پیدا می کند.

فرماندار فردیس از مسئولان آموزش وپرورش خواست با یادگیری علم و دانش در راستای احترام گذاشتن به حقوق دیگران و اجرای قانون نوع دوستی و مشارکت اجتماعی در این زمینه ها دانش اموزان را هدایت کنند.

در این مراسم دیگر مسئولان شهرستان حضور داشتند از دانش آموزان شهرستان فردیس که در مسابقات علمی،قرآنی و ورزشی حائز رتبه های کشوری و قهرمانی شده بودند با اهداء لوح تقدیر بعمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار