حضرت آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز
اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و مبارزه با نفس است و باید در این جریان، طلب مغفرت الهی در اولویت باشد.
کد خبر: ۳۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 02 May 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز؛ آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشتند: با تبریک فرا رسیدن سالگرد ولادت امام علی(ع) اظهار داشتند: حضرت امیر المونین علی (ع)، بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) از جامعیت و کمال انسانی در جهان بشریت برخوردار است.

ایشان همچنین با اشاره به آغاز ایام البیض و مراسم اعتکاف و با بیان اینکه ۷۰ درصد معتکفین را جوانان تشکیل می‌دهند، افزودند: اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و مبارزه با نفس است و باید در این جریان، طلب مغفرت الهی در اولویت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کردند: معتکفین علاوه بر دعا برای حوائج شخصی خود، برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور، پیروزی مسلمانان و نابودی آل سعود دعا کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهادت استاد شهید علامه مرتضی مطهری بیان کردند: استاد مطهری در تمام عرصه‌های علم و نظر ممتاز و مصداق کامل یک استاد واقعی بود که توانست با بیان و قلم خود هزاران جوان را به اسلام تشویق کرده و آنان را از انحرافات اعتقادی و اخلاقی که قبل از انقلاب غوغا می‌کرد، نجات دهد.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کردند: شهید مطهری معلمی عالم و آگاه بود که با تحجر به مبارزه برخاست و در برابر القائات نادرست غربی، اسلام ناب محمدی را برای جهانیان تبیین کرد.

ایشان با اشاره به اینکه باید تمام اساتید از شهید مطهری درس بگیرند که علم و ایمان باید با هم باشد، افزودند: ویژگی شهید مطهری در تخصص و تعهدش بود، چنانچه در شرایطی که دانشگاه‌ها به سمت مارکسیسم گرایش پیدا می‌کردند، آن عالم مجاهد در دانشگاه تحولی حاصل کرد و در مقابل این نفوذ ایستاد.

خطیب جمعه تبریز با گرامیداشت روز معلم، این قشر از جامعه را سرمایه اصلی کشور برای ساختن جامعه امروز و فردای ایران دانستند.

ایشان بیان کردند: رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران توجه به تولید داخلی، جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری و مبارزه واقعی با فساد و قاچاق را مورد تاکید قرار دادند که این بیانات باید سرلوحه رفتار مردم و مسئولان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه‌های کارگری، نظیر اخراج کارگران، بیکاری، تعویق‌ها و مشکلات معیشتی تاکید کردند: این مشکلات با حرف حل نمی‌شود بلکه اقدام و ابتکار می‌طلبد.

ایشان ادامه دادند: ایجاد اشتغال برای بیکاران وظیفه دولت و مسئولان بوده و در این زمینه مسئولان توجه بیشتری داشته باشند.

آیت الله مجتهد شبستری افزودند: معظم‌له کلید حل مشکلات اقتصادی مردم و معضلات جامعه کارگری را تقویت و رونق تولید داخلی بیان کردند که نشانگر دوراندیشی و آینده‌نگری والای رهبری انقلاب است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به فرمایش مقام عظمای ولایت مبنی بر اینکه کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست، بلکه در داخل کشور است، تصریح کرد: دولت از هرگونه مصرف کالاهای خارجی را در صورت وجود مشابه داخلی پرهیز کند.

ایشان با انتقاد از کسانی که دنبال مارک و کالای خارجی هستند، اظهار داشتند: با در نظر گرفتن مصالح کشور مصرف و خرید کالاهای خارجی در کشور سم مهلک است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشتند: با شعار دادن صرف که حامی و طرفدار کارگر و تولید داخلی هستیم کاری پیش نمی‌رود مسئولان در امر نشان دهند که حامی تولید داخلی و توسعه اقتصادی کشور هستند.

ایشان تصریح کردند: اظهارات رهبر فرزانه انقلاب اتمام حجت به مسئولان اجرایی بود که باید بدون تکیه بر لغو تحریم‌ها، بر ظرفیت‌های داخلی و استفاده از همه امکانات موجود اقتصاد کشور را شکوفا و رونق بخشند.

آیت الله مجتهد شبستری از مسئولان کشور به ویژه وزارت صنعت و معدن و تجارت، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و همه مردم خواستند تا رهنمودهای جامع و کارگشا و حکیمانه مقام عظمای ولایت را به طور کامل پیاده کنند تا اقتصاد مقاومتی امسال به طور کامل تحقق پیدا کند.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن جنایات رژیم آل‌سعود و وهابی‌های تکفیری در یمن اظهار داشتند: از مجامع بین‌المللی به ویژه کنفرانس اسلامی می‌خواهیم که مهر سکوت مرگ‌بار خود را بشکند و این قدر وجدان و بشریت را زیر پا نگذارند و به فریاد حق‌طلبانه ملت یمن برسند.

ایشان از مردم یمن نیز خواستند به مقاومت و استقامت خود ادامه دهند که به یاری خداوند متعال افتخار آزاد شدن حرمین شریفین به دست یمنی‌ها خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان تصریح کردند: عربستان در پرتگاه سقوط قرار گرفته و احتمال جنگ داخلی در این کشور بسیار زیاد است و به لطف خداوند متعال به زودی شاهد نابودی رژیم آل سعود خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار