عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:متاسفانه بعضی از افراد چهره شان متناسب با شرایط و انتخابات مختلف متفاوت می شود و به جایگاه های حکومتی به چشم شکار نگاه می کنند .
کد خبر: ۳۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۴ 03 May 2015
حسن رحیم پور ازغدی در مراسم تقدیر از فرماندهان و مدیران برتر بسیج ادارات خراسان رضوی با اشاره به اینکه تجسم بیرونی ایمان رابطه صحیح با خداوند و خلق است، افزود: طبق احکام اسلامی رابطه انسان با خدا باید براساس خشیت و خضوع و رابطه با خلق نیز باید در مسیر حل مشکلات مردم باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کمک به مردم و رفع مشکلات آن ها نباید با منت و اذیت باشد، گفت: متاسفانه امروزه در جامعه ما بنای اصلی فعالیت ادارات و رفع مشکلات مردم بر تبلیغات است و در منطق قرآن و سنت تمام این مباحث و خدمت به خلق باید بدون نام صورت گیرد.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کلید مشکلات جامعه ما در نیویورک و پاریس نیست بلکه مشکلات ما از بروکراسی ادارات در داخل کشور نشأت می گیرد افزود: تبلیغات گسترده که امروزه برای بانک ها در رسانه ها صورت می گیرد خلاف مکتب اسلام است چرا که تبلیغات بانک ها مردم را دعوت به تولید زیاد نمی کند و برای جذب مردم تنها به بالا بردن سودهای شبهه ناک می پردازد.

به دنبال افراد خلاق با فکرها و ایده های جدید باشید

وی با بیان اینکه بانک ها نقش اساسی در تولید و یا نابودی تولید در کشور دارند گفت: در کشور جوانان بسیاری داریم که بروکراسی های اداری اجازه فعالیت را به آن ها نمی دهد.

وی ادامه داد: جریمه های گزافی که در وام ها به مردم تحمیل می شود مشکلات عدیده دیگری را برای آن ها به وجود می آورد و این مسئله باعث شده تا جوانان دیگر وارد عرصه های تولیدی در کشور نشده و به کشورهایی مهاجرت کنند که از فکر و ایده های آنان استقبال شود.

وی افزود: نمونه آن کمپانی بزرگ جنرال موتور است که برخی از مغزهای متفکر این کمپانی بزرگ را ایرانیان خلاق و کارآمد تشکیل می دهند.

پور ازغدی بیان داشت: جوانان ما وقتی مشاهده کردند کشور نه تنها از ایده آن ها استفاده نمی کنند بلکه در مسیر پیشرفت آن ها سنگ اندازی نیز می کنند جذب کمپانی هایی شدند که به ایده و نظر آن ها توجه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) خطاب به مدیران و حاکمان جامعه می فرمایند که به دنبال افراد با فکر و با ایده های جدید باشید و نگذارید که آن ها به سراغ شما بیایند.

چهره برخی از افراد در شرایط مختلف تغییر می کند

وی با اشاره به اینکه در احادیث آمده است افرادی که به دنبال مسئولیت های حکومتی هستند و به هر وسیله ای می خواهند در حکومت جایگاهی برای خود ایجاد کنند اجازه فعالیت را به آن ها ندهید، گفت: متاسفانه بعضی از افراد میزان ریش و یقه شان در شرایط و انتخابات مختلف متفاوت می شود و به جایگاه های حکومتی به چشم شکار نگاه می کنند و به فکر مسئولیت و خدمت به دیگران نیستند.

وی با اشاره به مراسم گلباران در اعیاد و در حرم مطهر گفت: این قبیل فعالیت ها نشان از ولایتمداری ما نیست اگر خود ائمه اطهار(ع) سر از خاک بردارند با ما برخورد خواهند کرد که هزینه بسیار این گل ها را می توانید در رفع مشکلات عده ای از مردم صرف کنید.

شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی در ظاهرنمایی های دینی است

رحیم پورازغدی گفت: شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی که می گویند در چیست در همین ظاهر نمایی های دینی است که در جامعه به وجود آمده است.

وی ادامه داد: این شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی حتی در زمان ائمه اطهار(ع) نیز وجود داشت زیرا هزاران نفر با امام حسین(ع) بیعت کردند اما تنها ۷۰ نفر حاضر شدند در کنار امام به شهادت برسند.

وی با اشاره به آیه ای از سوره توبه در توصیف پیامبر(ص) آمده است ابراز کرد: خداوند پیامبر را از خود مردم می داند و این بدان معناست که تمام کسانی که در مدیریت های حکومتی نقشی ایفا می کنند باید بدانند که جدای از مردم جامعه نیستند و مردم نباید احساس کنند که این افراد از گروه های برتر جامعه هستند.

وی بیان کرد: دستگاه اسلامی و علوی باید دستگاهی باشد که مردم خود را از حاکمان و مسئولین و مسئولین خود را از مردم بدانند و هیچ فاصله ای میان آن ها نباشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه در این آیه آمده است که رنج مردم برای پیامبر(ص) سخت و رنج آور است تصریح کرد: مدیران در حکومت اسلامی و علوی کسانی هستند که نسبت به مردم بی مسئولیت نباشند و رنج و مشکلات مردم را رنج و مشکلات خود بدانند.

وی رأفت و مهربانی پیامبر(ص) با مردم را از دیگر صفات پیامبر دانست که در قرآن آمده است و خاطرنشان کرد: متاسفانه در ادارات ما مشاهده می شود که فردی مراجعه می کند و مشکلات بسیاری دارد اما مسئول آن اداره با بی تفاوتی با او برخورد می کند و عدم رسیدگی به مشکلات او را به قوانین دست و پاگیر اداره مرتبط می داند.

مردم ترس انتقاد از مدیران جامعه را نداشته باشند

رحیم پورازغدی براساس دستورات اسلام انتقادپذیری را یکی از مهم ترین خصوصیات مدیران حکومتی دانست و تصریح کرد: مدیریت اسلامی مدیریتی است که مردم ترس از انتقاد از مدیر را نداشته باشند و در غیر این صورت چنین مدیریتی حرام است.

وی افزود: مدیری که در دستگاه و اداره اش رشوه خواری صورت بگیرد شریک در این گناه است چرا که نتوانسته از این گناه کبیره در اداره اش جلوگیری کند.

وی اشاره ای به فرمایش حضرت علی(ع) مبنی بر حفظ حرمت و کرامت مردم داشت و گفت: هر نوع توهین و تحقیر به ارباب رجوع جرمی نابخشودنی در اسلام است چرا که بنا به فرمایش خداوندهمه انسان ها از کرامت یکسانی برخودارند حتی اگر مسلمان نباشند.

مدیران سرکشی به محرومان را سرلوحه کار خود قرار دهند

وی با بیان اینکه طبق فرمایش حضرت علی(ع) هم نشینی با سرمایه داران قلب را می میراند تصریح کرد: مقام معظم رهبری هر هفته دیداری با خانواده شهدا و محرومان دارند و مدیران ما باید این مسئله را سرلوحه و در رأس فعالیت های خود قرار دهند.

وی با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) اشخاصی که ارتقاء مسئولیت های حکومتی باعث تغییر اخلاق و طرز برخوردشان با مردم می شود را باید خلع مسئولیتشان کرد گفت: مسئولیت و مقام بیشتر باید مدیران را متواضع تر و نزدیک به توده های مردمی کند.

روش کار مسئولین باعث بی دین شدن مردم نشود

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه در خصوص مالیات ها اگر برای مردم شفاف و روشن باشد که پول این مالیات ها در کجا و چگونه هزینه می شود مردم به راحتی مالیات ها را پرداخت می کنند افزود: دستگاه های حکومتی در دریافت مالیات و خمس و زکات مردم بنا را بر دروغ گو بودن مردم نگذارند و پس از آنکه اطمینان حاصل کردند که آن فرد مال و اموالش را مخفی می کند تا مالیات کمتری پرداخت کند آن زمان است که باید مجازات شود.

وی براساس فرمایش حضرت علی(ع) مدیریتی را اسلامی دانست که در حکومت اسلامی هیچ نیازمندی وجود نداشته باشد و ادامه داد: وقتی مردم فقیر می شوند از حکومت دینی مأیوس می شوند چرا که دین نمی تواند مشکل آن ها را حل کند.

در پایان این مراسم از ۱۰ نفر از مدیران کل استان خراسان رضوی به دلیل همکاری با بسیج اداره خود و ۶ نفر از فرماندهان پایگاه بسیج ادارات استان تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار