کد خبر: ۳۰۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 27 September 2016
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دونالد ترامپ در نخستین مناظره خود با هیلاری کلینتون درباره‌ شیوه مدیریت کشور، امنیت و اقتصاد سخن گفتند.

نظرسنجی سی ان ان :کلینتون برنده نخستین مناظره انتخاباتی با ترامپ 
 نتایج نظرسنجی مشترک سی ان ان و او آر سی [CNN/ORC] نشان می دهد که 62 درصد معتقدند کلینتون برنده این مناظره بوده است و 27 درصد ترامپ را پیروز میدان معرفی می کنند. 
بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک سی ان ان و او آر سی که روز دوشنبه منتشر شد در ایالت مهم کلرادو میزان حمایت رای دهندگان احتمالی از ترامپ در برابر کلینتون 42 درصد در برابر 41 درصد است. در پنسلوانیا، یکی دیگر از ایالت های کلیدی آمریکا میزان حمایت از کلینتون 45 درصد و حمایت از ترامپ 44 درصد بوده است. 
نتایج ارزیابی های سی ان ان از نظرسنجی های سراسر کشور نشان می دهد که کلینتون و ترامپ رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند و میزان محبوبیت آنها به ترتیب 44 و 42 درصد است.


نتیجه نظر سنجی بعد از مناظره 
نتیجه نظرسنجی آنلاین موسسه معتبر drudge درباره برنده نخستینن مناظره ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد؛ ترامپ با اختلاف فاحشی از کلینتون پیش است

کلینتون
ایرانی ها در دوره ریاست جمهوری بوش توانسته بودند به تولید چرخه سوخت هسته ای دست پیدا کنند. آنها تاسیساتی مخفی ایجاد کرده و در آنها سانتریفیوژهایی قرار داده بودند که بی وقفه کار می کرد. ما ایران را تحریم کردیم و من هنگامی که در مجلس سنا بودم برای هر لایحه تحریمی که ضد ایران مطرح شد رای دادم. اما تحریم ها کافی نبود لذا یک و سال و نیم تلاش کردم تا ائتلافی ضد ایران تشکیل بدهیم که روسیه و چین را هم شامل می شد و شدیدترین تحریم ها را ضد ایران وضع کردیم. بدین ترتیب آنان را پای میز گفتگو کشاندیم و جان کری که پس از من وزیر خارجه شد با همراهی رئیس جمهور اوباما موفق شدند برای برنامه هسته ای ایران سقف تعیین کنند. همه اینها بدون شلیک حتی یک گلوله اتفاق افتاد. این یعنی دیپلماسی و ائتلاف کردن.
چند وقت قبل نیز ترامپ گفت، ملوان های ایرانی که در آب های این کشور گشت زنی می کردند  به ناوهای آمریکایی نزدیک شده اند و اینکه گفته بود اگر من بودم و ملوان های ایرانی به ناوهای آمریکایی نزدیک می شدند آنها را همانجا روی آب منفجر می کردم. آنگاه جنگ دیگری به راه می افتاد. این یک قضاوت خوب نیست و نه خلق و خوی درست و مناسبی که برای فرماندهی کل نیروهای مسلح بودن مورد نیاز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار