شیب تند بیماری با طوفان گرد و غبار؛
تابناک: گرد و غباری که تا سالیان گذشته از سوی مسئولان اعلام می شد منشا خارجی دارد اما در اظهار نظری جدید از سوی سازمان هواشناسی استان اصفهان طوفان گرد و خاکی که از دیروز هوای اصفهان را خاکستری کرده، منشا داخلی داشته است.
کد خبر: ۳۰۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 03 October 2016
تابناک اصفهان: اصفهان سالهاست در خشکسالی غوطه ور شده است و با وجود هشدارها و گاها فریادهای کارشناسان و دلسوزان از کم آبی و بحران آب کسی به داد این استان و مردم آن نمی رسد حالا خشکسالی پیاپی در این استان، روی دیگر خود را نشان داده است و هوای استان را خاک آلوه کرده است.
 
همان "گرد و غبار محلی" که وقتی سری به سایت هواشناسی استان می زنیم، بارها این کلمه آشنا را می بینیم و بسیار ساده از آن می گذریم.
 
تا چندی پیش وقتی دلیل آلودگی را می پرسیدیم گرد و غبار با منشا خارجی از سوی مسئولان به عنوان عامل گرد و غبار اعلام می شد و این مسئله به کشورهای عربی اطراف ایران و اغلب عراق نسبت داده می شد و کنترل آن را خارج از دست می دانستند. اکنون علاوه بر این مسئله کویری شدن بیشتر نقاط اصفهان سبب پیدایش گرد و غبار محلی شده است که به گفته رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان به طور قطع این گرد و غبارها برای سلامتی جسمی و روانی افراد آسیب زا است اما آسیب گرد و خاکها با منشا خارجی بیشتر است.
 
در پی گرد و غبارهای فزاینده و رو به افزایش استان اصفهان از چند سال پیش گروه تحقیقاتی از پزشکان اقدام به پژوهش کردند که تا چه اندازه هوای آلوده اصفهان بر سلامتی افراد به ویژه سلامتی قلب و غیره نقش دارد که امروز این گروه پزشکی از متخصصان قلب بر نقش موثر گرد و خاک بر افزایش بیماری های قلبی و سرطانی و دیگر بیماری ها در اصفهان تاکید کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار