برگزاری همه‌پرسی در جمهوری آذربایجان و افزایش تولید خودرو در کشور، دستمایه مطلبی طنز به قلم آیدین سیارسریع قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۰۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 04 October 2016
در این مطلب طنز که روزنامه «شهروند» منتشر کرده است، می‌خوانیم:

کشورداری دورهمی

دیکتاتورها معمولا درمواجهه با بحران‌ها دو راه را درپیش می‌گیرند. اگر توانستند قانون را عوض می‌کنند و اگر نشد مردم را عوض می‌کنند. خوشبختانه در جمهوری آذربایجان مردم با زبان خوش قانون را عوض کردند و کار به جاهای باریک نکشید. ٩٠ ‌درصد مردم در همه‌پرسی جمهوری آذربایجان به تغییر ٢٩ اصلاحیه در قانون اساسی از جمله هفت‌ساله‌شدن دوره‌های ریاست‌جمهوری رأی دادند.

در همین زمینه گفت‌وگوی کوتاهی با الهام علی‌‌اف ترتیب دادیم:

- الی جان سلام

+ علیک سلام

- قانون اساسی رو شخم زدیا. تبریک میگم.

+ چاکرم. دیگه همینقدر از دستمون برمی‌اومد.

- چند ‌سال پیش هم با یه رفراندوم محدودیت دو دوره‌ای ریاست‌جمهوری رو برداشتی.

+ آره یادش بخیر. زنده باد رفراندوم.

- بعد از این هفت‌سال میخوای چیکار کنی؟

+ والا از باشگاه‌های دیگه پیشنهاد دارم ولی به عشق هموطنانم تمدید می‌کنم.

- چند ساله؟

+ فکر کنم ١٠ ساله ببندم.

- از برنامه‌های دیگه‌ات برای قانون اساسی بگو.

+ خدا روشکر برنامه‌ها زیاده. مثلا یه رفراندوم میخوایم برگزار کنیم و بپرسیم آیا باید نام خانوادگی رئیس‌جمهوری علی‌اف باشد یا خیر؟ یکی دیگه هم هست که میگه بعد از پدر مرد خونه کیه؟ ١) پسر خانه ٢) جمیل حسنلی (کاندیدای اپوزیسیون)

- به نظر شما این سوال دومی در راستای مقدمه‌چینی برای نشستن پسر خودتون بعد از شما بر کرسی ریاست‌جمهوری نیست؟

+ نه

- به‌عنوان حرف آخر اگر سخنی دارید، بفرمایید.

+ یه ترانه‌ای رو آماده کردم که اگه اجازه بدین بخونم.

- حتما. بفرمایید.

+ دلم ‌ای دل غافل / نذار تنها بموونی/ دیگه چشماتو واا کن/ ببین رفته جوووونی... اینجاشو گوش کن، مهمه... میخوام بیست ساله باااشم/ میخوام سی‌ ساااله باشم...

- بله فهمیدم. خیلی ممنون.

زندگی ماشینی

ما نفهمیدیم این سیاه‌نمایانی که می‌گویند تولید درکشور کم شده، چه اهدافی را دنبال می‌کنند. ما در هر زمینه‌ای تولید نداشتیم، در دو زمینه توانسته‌ایم حوزه تولید را بترکانیم: ١) تولید خودرو ٢) تولید مثل. و خوشبختانه اینها توانسته‌اند همدیگر را کنترل کنند. یعنی ما از یک طرف خودروی بی‌کیفیت تولید می‌کنیم و از طرف دیگر می‌زاییم. اینها سوار خودروی بی‌کیفیت می‌شوند و می‌میرند و جمعیت کنترل می‌شود. به همین سادگی و زیبایی.

خدا را شاکریم که امسال هم به گزارش ایسنا تولید خودرو ٥٠ درصد افزایش داشته و می‌توانیم این نوید را به هموطنان بدهیم که آن یک‌درصدی هم که از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند یا خدای‌نکرده مشغول پیاده‌روی هستند، سوار بر ماشین شوند و کارهای روزمره را پشت ترافیک انجام دهند. در خودروهای جدید به کمک دانشمندان وطنی در قسمت زیرین صندلی شاگرد یک دستگاه گاز پیک نیکی جهت پخت و پز و صرف چای و همچنین خدمت‌رسانی به معتادان عزیز تعبیه شده، صندلی عقب دارای قابلیت تاشونده و تبدیل به تخت دونفره است و تمامی صندلی‌ها نیز با طراحی به صورت توالت‌فرنگی آماده سرویس‌دهی به شهروندان گرامی است که البته امیدواریم در ورژن‌های بعدی سرویس‌های بیگانه را تبدیل به سرویس ایرانی کنیم تا ایرانیان عزیز بتوانند در مدت ٢٤ ساعته ترافیک، یک زندگی زیبا و راحت را درون خودرو تجربه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار