نخستین کارگاه آموزشی و تولید البسه اسلامی بانوان با عنوان «فطرس» در شیراز گشایش یافت.
کد خبر: ۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰ 05 February 2015

به گزارش تسنیم، نخستین کارگاه آموزشی و تولید البسه اسلامی بانوان با عنوان «فطرس» با حضور مسئولان استانی ظهر امروز در شیراز گشایش یافت.

حجت‌الاسلام علی سقاچی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، ظهر امروز در آئین گشایش این کارگاه آموزشی اظهار داشت: آموزش شهروندی، اخلاق‌مداری، رعایت اصالت اجتماعی، حفاظت از خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو مرکز مشاوره در این راستا راه‌اندازی شده و یک مرکز دیگر در حال تجهیز است، افزود: مرکز صیانت از خانواده از ابتدای امسال از طلاق گرفتن 33 درصد از پرونده‌هایی که به این مرکز مراجعه کردند پیشگیری کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه این سازمان بیشتر برنامه‌های پیشنهادی شورا در سال 93 را اجرا کرده، خاطرنشان کرد: 86 درصد از برنامه‌های فرهنگی، 91 درصد از برنامه‌های اجتماعی، 99 درصد از برنامه‌های روابط عمومی و 86 درصد از برنامه‌های ورزشی این سازمان تا پایان دی ماه امسال اجرایی شده است.

‌سقاچی با بیان اینکه 600 مربی در بخش‌های مختلف سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز همکاری دارند، تصریح کرد: تاکنون برای این مربیان در راستای ارتقای کیفیت آموزش‌ها 14 دوره آموزشی برگزار شده است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش هزینه کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: تبلیغات شهری در سطح شیراز در سال 93 نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش داشته در حالی که هزینه‌های این تبلیغات کاهش چشمگیری دارد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز بیان کرد: در این سازمان 43 پیام شهروندی با 110 دقیقه تهیه و تولید شده یک تله فیلم با عنوان آخرین ماشین دنیا نیز ساخته شده که مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

علیرضا پاک‌فطرت‌ شهردار شیراز، نیز در این آئین با بیان اینکه راه‌اندازی و تقویت مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی از هر پروژه عمرانی بزرگ بهتر است، اظهار داشت: با توجه به اینکه رویکرد شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها و مجموعه وظایف تعریف شده آنها در قوانین موجود در بخش‌های عمرانی و خدماتی است اما پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمان کنونی خط فکری شوراها به سمت مسائل فرهنگی و اجتماعی سوق یافته، افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش در جامعه ضرورت دارد زیرا زمینه پیشگیری از بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی را فراهم می‌کند.

زهرا یقطین، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این آئین اظهار داشت: این کارگاه‌های تولید پوشاک و لباس اسلامی زمینه اشتغال زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و کسانی که قصد زندگی با عزت همراه با کسب روزی حلال را دارند فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه درآمد حلال از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند، گفت: اگر پوشاک اسلامی و متناسب با سلیقه جوانان تهیه و تولید شود از ورود مدهای وارداتی که منافع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نظام سرمایه‌داری جلوگیری کرده و نباید فراموش کرد تاکنون نظام سرمایه‌داری ضربه‌‌‌ها و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به ما وارد کرده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه نباید تنها به موضوع پوشش ظاهری توجه کرد، خاطرنشان کرد: در دنیای بی‌حجاب امروز ذهن‌ها، افکار و قلب‌ها نیز بی‌حجاب شدند که متولیان حوزه فرهنگ باید بیشتر به این مهم توجه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار