کد خبر: ۳۰۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰ 08 October 2016
تابناک / اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی از نخستین ساعت صبح امروز(16مهر) با حضور پرشور مادران و فرزندان شیرخوار آنان در بقاع متبرکه و مصلاهای استان برگزار شد.

حرکت دسته‌جمعی مادران به همراه فرزندان شیرخوارشان در همایش شیرخوارگان به صورت باشکوه و منظم برگزار شد و مادران با بر تن کردن لباس‌های سبز رنگ و سربندهای یا حضرت علی‌اصغر(علیه‌السلام) بر تن فرزندانشان در این همایش حضور یافتند.

حضور نوزادان و کودکان با پوشش‌های سبز و پیشانی بندهایی با مضمون یا حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) حال و هوای خاصی به این محافل داده بود.

در این آیین معنوی که با هدف تکریم کوچکترین شهید کربلا به عنوان بزرگترین سند مظلومیت اهل بیت امام حسین (علیه‌السلام) برگزار شد، مادران دلسوخته طفلان خود را بر روی دست گرفته و با اشکهای خود، همنوا با رباب، مادر علی اصغر(علیه‌السلام) در دشت کربلا شدند.

در این همایش تعدادی از مادران نیز گهواره حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) را به طورنمادین در بین جمعیت به حرکت درآورده که حال وهوایی خاص به این مراسم داده بود.

آری امروز مصلی و بقاع متبرکه استان شاهد حضور اطفال شیر خواری بود که به همراه مادران خود آمده بودند با شهدای کربلا تجدید میثاق کنند تا رهرو اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام ) بوده و پیام امام حسین (علیه‌السلام) در کربلا را درس و سرمشق خود در زندگی قرار دهند.

این مراسم هر سال به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (علیه‌السلام) در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی با حضور مادران و کودکان شیرخوارشان، توسل به حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین (علیه‌السلام) است که مظلومانه در کربلا شهید شد.
همچنین اثبات حقانیت نهضت عاشورا، خلافت ، امامت الهی و ربانی امام حسین(علیه‌السلام) و راه و مسیر ایشان از دیگر هدف‌های برگزاری این مراسم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار