رئیس انجمن موسیقی هرمزگان از برگزاری اولین دوره مسابقات نوحه‌خوانی، شبیه‌خوانی و تعزیه در هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 08 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کیانوش جهانبخش صبح امروز در حاشیه نشستی با رئیس و اعضای انجمن تعزیه و مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین دوره مسابقات نوحه‌خوانی و شبیه‌خوانی و تغزیه در استان هرمزگان با هدف ثبت سبک‌های مختلف و نت‌نویسی این سبک‌ها و جمع‌آوری آنها در قالب مکتوب هستیم.
 
وی با بیان این که پرورش استعدادها در این زمینه برای ایجاد غنای هر چه بیشتر در اجراها و رشد کیفی برگزاری مراسمات تعزیه از طریق رشد آموزش عمومی میان فعالان این حوزه میسر است، افزود: در استان هرمزگان استعدادهای بسیار خوبی در زمینه تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی وجود دارد که آموزش آنان در کیفیت‌بخشی به اجرای تعزیه‌ها و اثرگذاری‌ آن بسیار مهم است.
 
رئیس انجمن موسیقی هرمزگان برگزاری مسابقات نوحه‌خوانی و شبیه‌خوانی و تعزیه را به سبک هرمزگانی در راستای توسعه فرهنگی جامعه ارزیابی و خاطرنشان کرد: این مسابقات در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد که در بخش جوانان اولویت با تقویت پشتوانه‌های آینده این حوزه و در حوزه بزرگسالان نیز اولویت با نت‌نویسی و سبک سبک‌ها برای حفظ و صیانت از آنها در آینده است.
 
جهانبخش ادامه داد: این مسابقات با الهام‌گیری از سبک و سیاق برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار خواهد شد و از تمامی روستاها و بخش‌ها و شهرستان‌های استان برای برگزاری این مسابقات دعوت خواهیم کرد تا گروه‌های تعزیه در این مسابقات حضور یابند.
 
عضو شورای شهر بندرعباس تأکید کرد: زمان برگزاری این مسابقات نیز از 15 صفر به مدت 3 روز خواهد بود و شرکت‌کنندگان در دو بخش در این رقابت‌ها حضور خواهند یافت.
 
وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی در حاشیه برگزاری این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: این کلاس‌ها بدون شک کمک فراوانی به رشد حوزه تعزیه در استان هرمزگان خواهد کرد و اثرات آن را به تدریج در اجرای این آئین مذهبی شاهد خواهیم بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار