مبلغ اعزامی از قم در همایش «احلی من العسل» کرمانشاه:
کرمانشاه- مبلغ اعزامی از قم با اشاره به توجه امام حسین (ع) بر لزوم برنامه ریزی نوجوانان برای به جا آوردن این فریضه واجب با حضور قلب تاکید کرد.
کد خبر: ۳۰۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 08 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت الاسلام مهدی شاهرودی پیش از ظهر امروز در مراسم عزداری «احلی من العسل» که در محل امامزاده ابراهیم طاقبستان برگزار شد ضمن خیر مقدم به نوجوانان کرمانشاهی شرکت کننده در این مراسم و تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: شعار شما که همراه با شعور و با بالا بردن دست راستتان به نشانه نماد بوده، «لبیک یا حسین(ع)» است.

وی افزود: در روایت آمده است که هر وقت در حرم ابا عبدالله الحسین (ع) و در مجلس عزای ایشان وارد شدید، به عنوان ادب باید ۷ مرتبه «لبیک یا داعیه الله» بگویید.

این مبلغ اعزامی از قم یاد آور شد:  هر نوجوانی مثل قاسم (ع) ادب را پیشه کرد به مقامی می رسد که اصحاب امام زمان(عج)  به آن یعنی مقام یاران امام حسین (ع) و قاسم ابن الحسن (ع) نمی رسد.

وی با اشاره به معنای «احلی من العسل» یعنی «مرگ از عسل برای من شیرین تر است» و واقعه کربلا داشت و گفت: عزیزان که اینجا نشسته اید اگر آمده اید دل قاسم ابن الحسن (ع) که ۱۱ یا ۱۳ سال سن داشت را شاد کنید و او در حق شما دعا کند که در زندگیتان موفق باشید و به عنوان یک نوجوان صاحب بصیرت و عاشورایی اسمتان را بنویسد، باید این لبیک  شما تنها یک شعار نباشد.

حجت الاسلام شاهرودی، وقتی ما «لبیک یا حسین (ع)» می گوییم، باید ببینیم امام حسین از ما چه می خواهد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) نماز را خیلی دوست داشت به روایتی از امام سجاد (ع) استناد کرد و گفت: امام سجاد (ع) می فرماید پدرم در شبانه روز ۱۰۰۰ رکعت نماز می خواند و نور چشمش نماز بود.

مبلغ اعزامی از قم تاکید کرد: اگر می خواهید لبیک یا حسین(ع)  شما واقعی باشد، باید به نمازتان خیلی توجه کنید. البته این به معنای خواندن یک نماز طولانی نیست، بلکه باید نمازی با حضور قلب و اول وقت بخوانید و برای آن از الان برنامه ریزی کنید.

وی تاکید کرد: کسی توفیق در نماز داشته باشد، توفیق در درس و زندگی هم خواهد داشت. لذا اگر کسی نمازش را امام یعنی پیشوا قرار دهد، هر گونه که رفتارش در نماز باشد با پدر و مادر و سایرین نیز رفتار خواهد کرد.

حجت الاسلام شاهرودی در ادامه اشاره ای نیز به انحرافات موجود در شبکه های مجازی و ... داشت و گفت: آلوده شدن به این انحرافات و گناهان شما را از امام حسین (ع) دور می کند. لذا برای اینکه لبیک شما واقعی باشد باید از این موارد دوری کنید.

وی بر ادب و حیا نوجوانان تاکید کرد و آن را عامل رساندن آنها به بزرگی دانست و گفت: حضرت قاسم (ع) بسیار ادب و حیا داشت.

این مبلغ اعزامی از قم با اشاره به روایاتی مبنی بر نقش ادب و حیا در شخصیت و جایگاه افراد و تاکید بر فریضه نماز گفت: مگر می شود کسی با خدا صحبت کند و دهانش چون عسل شیرین نشود. از این رو بود که حضرت قاسم (ع) مرگ را از عسل شیرین تر می دید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار