اداره کل هواشناسی گلستان با صدور اطلاعیه ای پیش بینی کرد که بر اساس نقشه های پیش یابی آسمان این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بارانی است.
کد خبر: ۳۰۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 09 October 2016

اداره کل هواشناسی گلستان با صدور اطلاعیه ای پیش بینی کرد که بر اساس نقشه های پیش یابی آسمان این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بارانی است.

در اطلاعیه ارسالی روز یکشنبه هواشناسی به خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان آمده است که هوای استان از فردا بعداز ظهر شاهد افزایش ابر و در برخی نقاط به تدریج همراه با بارندگی، رعد و برق و وزش باد خواهد بود. 
برپایه اطلاعیه هواشناسی؛ اوایل صبح و نیمه شب روز سه شنبه همزمان با تاسوعا آسمان گلستان نیمه ابری تا ابری است همچنین نواحی کوهستانی استان شاهد بارش پراکنده همراه با وزش باد و هوایی مه آلود خواهد بود. 
مطابق پیش بینی هواشناسی در روز چهارشنبه همزمان با عاشورای حسینی نیز آسمان گلستان تا ظهر صاف است اما از عصرهنگام شاهد بارندگی، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود. 
هواشناسی گلستان همچنین با ارائه توصیه هایی از کشاورزان استان خواسته است که نسبت به اتمام کارهای نیمه کاره خود هرچه زودتر اقدام کنند. 
بر این اساس از آن دسته کشاورزان گلستانی که قصد کشت جو در مناطق شمالی استان را دارند خواسته شده است هر چه زودتر نسبت به آماده سازی زمین و تهیه بذر اقدام کنند.
همچنین به کشاورزان توصیه شده است برای ذخیره سازی رطوبت از محل بارانهای پاییزه نسبت به شخم زمین بویژه در اراضی شمالی استان و جمع آوری سیب زمینی دیر کاشت و کشت سبزیجات و محصولات جالیزی اقدام کنند.
استان گلستان با اقلیم متنوع دارای ساحل، جنگل، دشت، کوهستان، بیابان و کویر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار