بلوغ زودرس ماحصل زندگی پلاستیک؛
تابناک: سود ناشی از فروش و ساخت ظروف پلاستکی در ایران که طرف داران زیادی هم پیدا کرده، باعث شده تا آگاه سازی مردم از خطرات این ظروف تنها به یک هشدار بخشنامه ای محدود شود اما اقدامی در راستای بازگشت دوباره مردم به سنت استفاده از ظروف دائمی مانند چینی و شیشه ای، تاکنون صورت نگرفته است.
کد خبر: ۳۱۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 15 October 2016
تابناک اصفهان: ظروف پلاستیکی ظروفی که ضمن اینکه آسیب‌های جبران ناپذیری بر سلامتی محیط زیست گذاشته است، انسان را نیز دچار بیماری های مختلفی از جمله بلوغ زودرس، اختلالات جنسی، سرطان، چاقی، دیابت و غیره کره است.
 
بیش از دو دهه است که ظروف پلاستیکی در زندگی ما رشد یافته و به خاطر سبک بودن کم کم جای ظروف شیشه‌ای و چینی را گرفت و با گذشت 20 سال از پیدایش و ترویج استفاده از آنها، در بین مردم شاهد رشد بیماری هایی همچون دیابت، سرطان، ناباروری و عوارضی همچون چاقی، بلوغ زودرس و اختلالات جنسی در بین افراد هستیم.
 
با وجود تمام این عوارض تنها هرساله شاهد هشدارهای جدی مسئولان بهداشت نسبت به عدم استفاده در بین مردم هستیم و اقدامی در جهت جمع آوری این ظروف تاکنون صورت نگرفته است چراکه ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف تجارتی پرسود در اغلب کشورها به ویژه ایران به شمار می رود.

سود ناشی از فروش و ساخت ظروف پلاستکی در ایران که طرف داران زیادی هم پیدا کرده، باعث شده تا آگاه سازی مردم از خطرات این ظروف تنها به یک هشدار بخشنامه ای محدود شود اما اقدامی در راستای بازگشت دوباره مردم به سنت استفاده از ظروف دائمی مانند چینی و شیشه ای، تاکنون صورت نگرفته است.
 
رشد قارچ گونه مغازه های فروش ظروف یکبار مصرف، در شهر اصفهان به گونه ای است که یک خیابان طویل در شهر تنها به فروش این ظروف اختصاص یافته است و روز به روز نیز به تنوع محصولات آنها و استقبال مردم از ظرف ها و تجهیزات پلاستیکی و یک بار مصرف رو به افزایش گذاشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :