مدیران استان در مورد تفویض اختیارات از دولت به استان ها چه گفتند؟
مدیران استان امروز در جلسه شورای اداری استان از مزایای تفویض اختیارات و تصمیم گیری ها به مدیران استانی گفتند.
کد خبر: ۳۱۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹ 15 October 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد
 
افزایش اختیارات روسای سازمان‌های استان‌ها در ورود ماشین آلات‌ نو
 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از افزایش اختیارات روسای سازمان‌های استان‌ها در ورود ماشین آلات نو ماده 119 به استان‌ها خبر داد.

 حسین نجاتی شامگاه امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: امروز 55 درصد استعلام از ستاد و 45 درصد براساس دستورالعمل استان انجام گرفته است.

وی افزود: در این ارتباط 110 مورد مجوز ماشین آلات نو را در سال‌جاری صادر کرده‌ایم چرا که ورود ماشین آلات نو و بازسازی ماشین آلات فرسوده بسیار ضروری است.

نجاتی با بیان اینکه در مورد ماده 121 که مربوط به مواد اولیه و اجزای ماشین آلات است مشکلی نداریم و 14 فقره مجوز صادر کرده‌ایم، افزود: ماده 42 مربوط به ورود ماشین آلات مستعمل است و چندان علاقه‌ای نداریم ورود ماشین آلات مستعمل انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در ارتباط با ورود موقت مواد اولیه و صدور مجوز آن بسیار مایل هستیم این کار را انجام شود.

این مسئول در عین حال یادآور شد: اعمال معافیت واحدهای تولیدی از عوارض گمرکی مواد اولیه و ماشین آلات فعلا تفویض نشده است.

وی گفت: ماده 119 و ماده 121 به قوت خود باقی است برای ماشین آلات سی اچ پی با طی مراحلی معافیت گمرکی صادر می شود.

نماینده  مردم کلیبر و هوراند در مجلس گفت: لازم است مزایای تفویض اختیارت نسبت به قبل در رسانه‌ها اطلاع رسانی شود؛ این اتفاق میمونی است که در تسهیل و روان سازی امور استان بسیار موثر است.

الله قلی‌زاده همچنین با اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار داشت: در برنامه ششم مبنای توزیع و تامین اعتبارات جمعیت است و اگر به آمارها و سرشماری‌ها اهمیت قائل نشویم در جذب اعتبارات متضرر می‌شویم.

وی افزود: توقع داریم اطلاعات بخش‌ها و شهرستان‌ها در اختیار نمایندگان قرار گیرد و دلایل قانع کننده توجیهی نسبت به وضعیت شهرستان‌ها در رتبه‌بندی‌ها ارائه شود و شهرستان‌هایی که در سطوح پایین قرار دادند به سطح مطلوب برسند.
 
 
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبر داد
تفویض اختیار طرح‌های مشمول ارزیابی محیط زیست به استان‌ها

حمید قاسمی امشب در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: قبل از این طرح‌های مشمول ارزیابی به صورت ملی عمل می‌شد و تائید نهایی برخی از طرح‌ها چند سال طول می‌کشید.

وی افزود: در مدتی که این طرح‌ها به استان تفویض شده هفت طرح را آماده کردیم که به ماده 2 استان می‌رود و در کمیته ماده 2 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: در رابطه با تفویض اختیار طرح‌های ماده 8 که مغایرت ضوابط استقرار داشتند یک طرح آماده کردیم که به زودی تکمیل می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که مشمول این ارزیابی می‌شدند حدود 20 طرح بودند که 7 مورد در دو ماه آماده کردیم و به محض تشکیل کمیته طرح‌های تکمیلی ارائه می‌شود.

این مسئول گفت: معادنی که پیش از این در مناطق اشغال ممنوع بودند باید از تهران استعلام می‌شدند که با تفویض اختیار لازم نیست چنین اقداماتی صورت پذیرد. 
 
 رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:
درخواستی برای صادرات محصولات کشاورزی به خارج نداشته‌ایم

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در ارتباط با صدور مجوز صادرات محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز داخل به خارج از کشور درخواستی به سازمان نداشتیم.

 کریم مهری شامگاه امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌شرقی به ریاست استاندار با اشاره به صدور پنج مورد مجوز برای پرورش آبزیان در سطح استان اظهار داشت: بحث پرورش ماهی در قفس از اولویت‌های استان است که در این ارتباط  قبلا سخت‌گیری‌هایی صورت می‌گرفت و تلاش کردیم مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در خرید تضمینی گندم مشکلی نداشتیم، اذعان داشت: در ارتباط با صدور مجوز صادرات محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز داخل به خارج از کشور درخواستی به سازمان نداشتیم.

رئیس جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: واگذاری زمین تا 100 هکتار در کمسیون ماده دو انجام می‌گیرد و محدودیتی نداریم و در مورد واگذاری مستقیم اراضی مجتمع‌های شیلاتی به بخش خصوصی از زمان تصویب این مصوبه در خواستی ارائه نشده است.
 
 مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان:
باید در دستگاههای دولتی بیش از 20درصد انرژی مصرفی از انرزی های تجدید پذیر باشد

مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان در جلسه شورای اداری استان گفت:برای فرهنگسازی در کاهش مصرف انرژی در52مدرسه ومسجد بنر  نصب گردیده است.
وی درادامه اذعان کرد باید دردستگاهها دولتی طی 3الی4سال اینده بیش از20درصد انرژی های مصرفی از انرژی های نوباشد.

 مدیر امور مالیاتی استان:تعدادقسط بندی از15به 36قسط افزایش یافته است
شریفی مدیر امور مالیاتی استان نیز در این جلسه گفت،درتفویض اختیار وبخشودگی جرائم مالیاتی،اختیار تعدادقسط بندی از15به 36قسط افزایش یافته است.

آبدار مدیر کل گردشگری استاننیز گفت،36مورد دراین سازمان تفویض اختیار شده است وبه همین نسبت تفویضی نسبت به شهرستان های استان انجام شده است تا بوروکراسی اداری درداخل شهرهای استان نیز کاهش یابد. /فارس
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :