کد خبر: ۳۱۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 16 October 2016


مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: زیرساخت‌های گردشگری در استان البرز با ضعف روبه‌رو است.

عبدالناصر میرچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز ظرفیت‌های بسیار بالایی را در حوزه گردشگری دارد لذا باید با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی جذب گردشگران است بیان داشت: در این راستا باید زیرساخت‌های گردشگری در این استان فراهم شود تا بتوانیم در جذب گردشگران موفق‌تر عمل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با تأکید بر اینکه شهرستان‌های مختلف استان البرز دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیاری است افزود: یکی از راهکارهای اساسی برای شناخت این مراکز، ‌معرفی آنها است تا گردشگران و مسافران با جاذبه‌های گردشگری این استان بیشتر آشنا شوند.

میرچی با اشاره به اینکه در این فصل نیز استان البرز دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است افزود: متأسفانه عدم معرفی و شناخت دقیق و درست این مراکز گردشگری سبب شده است که آنها از چشم گردشگران دور بماند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود جاده چالوس خاطرنشان کرد: این جاده همیشه مورد توجه گردشگران و مسافران بوده است اما متأسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌ها از جمله هتل و مراکز خدماتی نتوانسته‌ایم در جذب گردشگران موفق باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در ادامه سخنان خود یکی از مراکز گردشگری در این استان را که در این فصل سال می‌تواند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند، قله ناز عنوان کرد و گفت: این قله به ارتفاع 4108 متر از مهمترین قلل منطقه طالقان است.

میرچی تأکید کرد: دره زیبای طالقان و روستاهایی مانند گته ده و آزاد بر در مسیر این کوه قرار دارد.

وی افزود: در جبهه جنوبی کوه‌های ناز و کهار روستاهای کلوان و کلها قرار دارد.

این مسؤول در ادامه سخنان خود به قله پورا در شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: این قله نیز به ارتفاع 2886 متر از سطح دریا در شمال ‌شرق شهرستان کرج واقع شده است.

میرچی در ادامه به موقعیت جغرافیایی این قله اشاره کرد و افزود: این قله از جنوب به روستای کندر، از شمال به روستای ارنگه، از غرب به روستای آدران و از شرق به قله پهنه سار ختم می‌شود.

وی همچنین به آبشار زیبای خور با ارتفاع 50 متر در مجاورت روستای خور در استان البرز اشاره کرد و بیان داشت: این آبشار نیز در فاصله 17 کیلومتری جاده کرج - چالوس واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز تأکید کرد: واژه خور مخفف خورشید است و این روستا دارای طبیعت منحصر به فرد از نظر منطقه‌ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار