کد خبر: ۳۱۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 18 October 2016


معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی بحران آب را مهمترین تهدید برای کشاورزی عنوان کرد و گفت: با تمهیدات اندیشیده‌شده هم اکنون شاهد کاهش واردات محصولات کشاورزی به کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عباس کشاورز ظهر امروز در نهمین نمایشگاه ملی تخصصی تکونولوژی زیرساخت‌های کشاورزی اظهار در کرج اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل و اولویت‌هایی که باید در صنعت کشاورزی به آن توجه ویژه داشت تأمین آب کشاورزی است.

وی ادامه داد: متأسفانه بحران آب سبب شده است که ما در تنظیم برنامه‌های کشاورزی با مشکلاتی مواجه شویم، بنابراین باید برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اساسی را در این خصوص انجام دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: بحران کم‌آبی در کشور بسیار جدی است و باید برنامه‌های کشاورزی را بر اساس این مهم تنظیم کنیم.

کشاورز متوسط کشت گندم آبی بین سال‌های 90 تا 92 را بیش از 2 میلیون و 500 هزار هکتار در سال عنوان کرد و افزود: این مهم‌اکنون به 2 میلیون و 150 هزار هکتار کاهش یافته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد سقوط قیمت برخی از محصولات کشاورزی هستیم، ‌گفت: برای جلوگیری از سقوط قیمت کالاهایی که در کشور مداخله‌ای در آن صورت نمی‌گرفته دولت یارانه می‌دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخشی دیگر از سخنان خود به کاهش قابل توجه واردات محصولات کشاورزی به کشور اشاره کرد و بیان داشت: واردات در سال‌های 90 تا 92 داشتیم که سالانه 22 میلیون تن کالای کشاورزی وارد کشور می‌شد اما اکنون به 14 میلیون تن رسیده است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این عدد به کمتر از 10 میلیون تن برسد.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات کشاورزی سبب شده است که امروز شاهد توسعه کشاورزی و رشد محصولات کشاورزی باشیم خاطرنشان کرد: در این راستا یکی از مهم‌ترین اقدامات و اولویت‌های ما تلاش برای کاهش کشت محصولات کشاورزی نیازمند آب زیاد است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این راستا تلاش بر کاهش کشت برنج از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

کشاورز با تأکید بر برنامه‌های حمایتی از کشاورزان و رفع مشکلات آنها اظهار داشت: برنامه‌های حمایتی از کشاورزان موفق را در دستور کار داریم که سال گذشته این مهم توانست توفیقات خوبی را در توسعه کشاورزی داشته باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به کاهش کشت بهاره چغندر قند اشاره کرد و بیان داشت: در سال زارعی جاری کشت پاییزه چغندر قند را در 9 استان کشور همچون گلستان، خراسان رضوی، فارس و کرمانشاه را داشته‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار