مدیرکل آموزش و پرورش:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: قم بیشترین تراکم دانش آموزی را در کشور داشته و بیش از 70 درصد مدارس در استان دو شیفته هستند.
کد خبر: ۳۱۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲ 24 October 2016
به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ الاسلام در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: معضل تراکم بالای دانش آموزان در مدارس استان، باید با تخصیص اعتبارات لازم، کمک خیران و مشارکت همه نهادهای ذیربط برطرف شود. 

وی در ادامه با اشاره به اعزام کاروان راهیان نوردانش آموزان کشور از قم به مناطق عملیاتی، خاطرنشان کرد: اعزام کاروان های دانش آموزی به مناطق عملیاتی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است و در استان قم با جدیت پیگیری می شود، البته نیازمند تخصیص اعتبارات لازم در این رابطه هستیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم چنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی و شیوع شپش در مدارس و مهدکودک ها به ویژه در میان دانش آموزان دختر ابتدایی، گفت: احتمال ابتلا به شپش در تمامی افراد فارغ از وضعیت مالی و بهداشتی وجود دارد و این مساله باید مورد توجه و مراقبت جدی قرار بگیرد. 

وی با بیان این که در برخورد با این آلودگی بلافاصله باید مراحل شناسایی، جداسازی، درمان و پیگیری انجام شود، تصریح کرد: دانش آموزانی که به شپش مبتلا می شوند باید بلافاصله خود و خانواده آنها تحت درمان قرار بگیرند که رایج ترین آنها استفاده از شامپوی پرمترین است. 

شیخ الاسلام هم چنین با اشاره به ضرورت توجه به ورزش در میان دانش آموزان، از برگزاری سومین دوره المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای خبر داد و گفت: باید هرچه بیشتر به امکانات و ظرفیت های ورزشی در مدارس و در میان دانش آموزان افزوده شود. 

وی در پایان با بیان این که دانش آموزان استان قم از ضریب هوشی بالایی برخوردار بوده و بسیار با استعداد هستند، اظهار داشت: باید با گسترش آموزش ها و مهارت های لازم به دانش آموزان و شناسایی دانش آموزان مستعد، ظرفیت جامعه نخبگی استان را ارتقاء دهیم. 

پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم با حضور استاندار و جمعی از مدیران و رئیسان دستگاه های اجرایی استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار