در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر قم صورت گرفت
دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر قم با حضور اعضا با طرح مسایلی در خصوص پروژه شهید کاظمی، طرح ایمن‌سازی بوستان‌ها و... برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 24 October 2016
به گزارش تابناک قم، دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر قم یکشنبه شب به ریاست ولی‌الله بیاتی و با حضور سقائیان‌نژاد شهردار قم و برخی مدیران شهری برگزار شد.

نخستین موضوع طرح شده در این جلسه بحث اخذ مجوز عدم دریافت پنج درصد عوارض موضوع تبصره پنج بند ب ماده یک تعرفه بهای خدمات مربوط به دو پلاک ثبتی با مالکیت شرکت تعاونی مسکن جامعه المصطفی بود که در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شده و مقرر شد از دستور خارج و به شهرداری بازگردانده شود.

بحث دوم در خصوص اخذ مجوز پرداخت دیه در حق سه نفر با تعیین 25 درصد تقصیر به مبلغ 220 میلیون ریال براساس رای شعبه 107 دادگاه کیفری دو علیه شهرداری منطقه یک بود که با نظر اکثریت اعضا به تصویب رسید.

در این جلسه نیز تعدادی از اعضای شورای شهر به افزایش محکومیت‌های شهرداری در پرونده‌های دیه اعتراض کردند و خواستار ارائه گزارش اقدامات حقوقی شهرداری در مواجهه با این مسایل شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آتش زر عضو شورای شهر قم با اشاره به پرونده‌های قضایی شهرداری قم در خصوص موارد دیه گفت: اکثر رأی‌های پرونده‌های شهرداری در مرحله تجدید نظر صادر شده و واحد حقوقی پیگیری کرده تا به این حد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید گزارش دهد که چگونه از حقوق شهر دفاع می‌شود، خاطرنشان کرد: با این کار شورا نیز در این زمینه اطلاعات کافی خواهد داشت تا در هنگام بررسی لوایح اعضا مشکلی نداشته باشند.

بحث بعدی دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر قم در خصوص نامه فرمانداری در ارتباط با مصوبه شماره 7444 مورخ 13 مهر 95 در خصوص واگذاری بلوک SW36 به امام جمعه اصفهان بود که با اصلاحاتی مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

همچنین در این جلسه اخذ مجوز محاسبه عوارض حذف پارکینگ دوم براساس P25 علاوه بر پارکینگ اول بابت یکی از پلاک‌های ثبتی شهر به تصویب اعضا رسید.

آخرین موضوع دستور دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر قم در ارتباط با مصوبه شماره 13512 تاریخ 24 آذر 94 در خصوص قرارداد واگذاری یک قطعه زمین در پی یکی از نامه های مردمی بود که از دستور خارج شد.

در ادامه جلسه منشی گزارشی از بررسی فایل‌های صوتی جلسات گذشته شورا برای رفع ابهاماتی در خصوص برخی طرح‌ها و لوایح مطرح شده ارائه کرد.

مصطفی سعادت طلب با اشاره به برخی ابهامات در جلسات گذشته شورای شهر گفت: فایل‌های صوتی جلسات قبل به دلیل ابهاماتی که وجود داشت بررسی شد که در یکی از جلسات کاهش تراکم پروژه شهید کاظمی مطرح شده بود و بحث‌های زیادی در مورد آن شد.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: جمله‌ای که در این جلسه رأی گرفته شد این بود که به مدت یک هفته طرح از دستور جلسه رسمی خارج شود که در متن و صوت جلسه وجود دارد.

وی اضافه کرد: هفته بعد این جلسه با روز عرفه مصادف شد و موضوع فوق از این جلسه به بعد طرح نشد و به تازگی در کمیسیون زیربنایی مطرح شده غافل از اینکه باید دوباره در جلسه رسمی مطرح می‌شده است.

محمود مسگری عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به جزئیات این طرح گفت: اگر کامل قرارداد پروژه مطالعه شود مشکلات متعددی داریم؛ اگر کاهش تراکم داشته باشیم ضرر و زیان به  سرمایه گذار می‌رسد و مشکلاتی برای پروژه و شهرداری رخ خواهد داد.

وحید شایسته نیک عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه پروژه شهید کاظمی در کمیسیون ماده پنج در حال پیشرفت است، گفت: نیاز است شورا در این زمینه سریع‌تر تصمیم گیری کنند.

وی با بیان اینکه بحث‌های معماری پروژه پیشرفت خوبی داشته است خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای برای سرعت گرفتن وضعیت ترافیکی آن هم ایجاد شود.

علیرضا قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم نیز با اشاره به طرح کاهش تراکم پروژه شهید کاظمی که در یکی از جلسات قبلی شورا مطرح شده بود، اظهار کرد: باید در این خصوص سریع‌تر تصمیم گیری شود که اگر این اقدام صورت نگیرد هر تصمیم خارج از شورا ناقص خواهد بود و سرعت از کار گرفته می‌شود.

شهردار قم نیز در این خصوص اظهار کرد: طرح که عنوان شد به دلیل اینکه کاهش تراکم مطرح بود و بحث حقوقی داشت و ضرر و زیانی برای شهرداری داشت گفتیم نمی‌توان در قالب طرح مطرح شود.

سید مرتضی سقائیان نژاد با تاکید بر اینکه مسائلی که امور مالی شهرداری را مورد تأثیر قرار می‌دهد باید به صورت لایحه مطرح شود، خاطرنشان کرد: این طرح باید به شهرداری رفته و بررسی شده و به صورت لایحه به شورا برگردد.

نعمت‌الله عواطف رستمی عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وضعیت تصمیم گیری در خصوص پروژه شهید کاظمی تصریح کرد: برخی موارد در شورا مطرح می‌شود که مورد دقت نیست و بعد از آن همه می‌گویند چه کنیم چه نکنیم و مثل منوریل استخوان در گلو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه شهید کاظمی ضرر و زیان بیشتری به مردم می‌رساند تا سود و باید تصمیمی جدی در مورد آن گرفته شود، گفت: کمیسیون ماده پنج، زیربنایی و شهرداری تصمیمات مختلفی در مورد این پروژه می‌گیرند ولی گزارشی در صحن شورا ارائه نمی‌شود در حالی که همه می‌خواهند اعضا رأی بدهند؛ مبنای این رأی چه هست که ما باید روی آن بحث کنیم.

ارائه گزارش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در خصوص وضعیت اجرای پروژه ایمن سازی بوستان‌ها و پارک‌های شهر جزو دیگر موضوعات طرح شده در جلسه علنی شورای شهر بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: از 280 پارکی که نیاز به ایمن سازی داشتند 161 بوستان و پارک کاملاً ایمن سازی و تحویل سازمان شده و 50 مورد توسط سازمان پارک‌ها نیازمند اقداماتی جدی بوده‌اند.

پیام جوادیان با بیان اینکه در حال حاضر 69 مورد از پارک‌ها در قالب طرح ایمن سازی باقی مانده است، افزود: 30 مورد از این پارک‌ها حداکثر تا دو ماه آینده ایمن سازی خواهد شد و 39 مورد دیگر باقی خواهند ماند.

جوادیان گفت: بین 4 تا 5 میلیارد تومان برای ایمن سازی این 39 پارک نیاز است و می‌توانیم ضمانت کنیم که ایمن سازی این بوستان‌ها تا 50 سال دوام داشته باشد.

سید مهدی مقیمی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از اجرای طرح ایمن سازی بوستان‌های شهر، با بیان اینکه پردیسان منطقه‌ای محروم در شهر قم است، گفت: درست است پارک‌های زیادی در این منطقه وجود دارد اما این منطقه به شدت نیاز دارد و باید توجه بیشتری به آن شود.

شهردار قم هم با بیان اینکه شرکتی که پروژه ایمن سازی بوستان‌ها را انجام می‌دهد قمی است، افزود: 35 تا 40 کارشناس در قالب این پروژه تربیت شدند که می‌توانند در آینده در خدمت شهر باشند.

سقائیان نژاد افزود: بازخوردهای خوبی از مردم در خصوص این طرح داشتیم و رئیس دادگستری و دادستان در این خصوص از شهرداری تقدیر کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از شهرداری برای ایمن سازی پارک‌ها گفت: نگهداری و داشتن شناسنامه در هر پارک و بررسی مداوم خدمات و امکانات پارک‌ها باید صورت گیرد تا خدمات در طولانی مدت باقی باشد.

عواطف رستمی نیز ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری در اجرای پروژه ایمن سازی بوستان‌های شهر، با بیان اینکه قم از نظر فضای سبز متحول شده است گفت: کسانی که از شهرهای دیگر به قم می‌آیند این تغییر را به خوبی متوجه می‌شوند.

مسگری در پایان این جلسه با بیان اینکه تنها باغ باقیمانده در محدوده مرکز شهر باغ اشراقی است، گفت: قرار بوده وزیر راه و شهرسازی مساعدت کند تا این باغ خریداری و حفظ شود و شهرداری هم زمینه‌ای را فراهم کند تا این اقدام سریع‌تر صورت گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار