رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:
کرمانشاه- رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه اولین استان مهاجر فرست در ایران است و نرخ بالای مهاجرت خالص در استان داریم.
کد خبر: ۳۱۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ 25 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، محمدحسین امیری امروز سه شنبه در  جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت ساکن در بافت فرسوده نقاط مختلف استان اظهار داشت: جمعیت ساکن در بافت فرسوده جوانرود ۳۱۰۸۰ است و در اسلام آبادغرب ۳۰۳۳۷ است.

امیری جمعیت ساکن در بافت فرسوده شهر کرمانشاه را بیش از  ۲۵۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: در صحنه ۱۹۶۳۶، هرسین ۱۵۵۸۵، کنگاور ۱۵۲۵۰ و در سنقر ۱۰۶۷۶ نفر حاشیه نشین هستند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت شهرستان جوانرود حاشیه نشین هستند، افزود: در اسلام آبادغرب ۴۳ درصد جمعیت حاشیه نشین هستند.

وی افزود: در اولویت بندی که برای شهرها و محلات مختلف استان با هدف احیای بافت‌انجام شد در کرمانشاه آبشوران حداد عادل را به عنوان بافت تاریخی، محله رشیدی را بافت میانی  و کولی آباد  را بافت حاشیه در نظر گرفتیم همچنین در جوانرود  و اسلام آبادغرب نیز این کار انجام شد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به ساماندهی مجموعه تاریخی مذهبی تکیه معاون الملک گفت: تکیه معاون الملک از شاهکارهای کم نظیر است.

وی با اشاره به چالش‌های در پیشرو اظهار داشت: بالابودن نرخ بیکاری و سطح پایین اشتغال، توسعه نیافتگی بخش صنعت و معدن متناسب با قابلیت‌های استان،عدم توازن بین رشد و توزیع جمعیت و فرصت‌های شغلی در استان، بحران کم آبی، نابرابری در پراکنش خدمات شهرهای استان از جمله چالش‌هاست.

امیری کرمانشاه را اولین استان مهاجر فرست در ایران عنوان کرد و گفت:  نرخ بالای مهاجرت خالص در استان داریم و با رشد شدید مرکز استان و شکل گیری پدیده نخست شهری ماکروسفالی در استان مواجه هستیم.

وی در خصوص تسهیلات برای بازسازی بافت فرسوده گفت: سقف تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن در بخش ساخت مسکن ۵۰ میلیون تومان برای تهران و برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰ میلیون و زیر ۲۰۰ هزار نیز ۳۰ میلیون است.

امیری بیان کرد: به استناد بند ۴ صورتجلسه شانزهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری حضور نماینده بانک مسکن استان در جلسات ستاد بازآفرینی استان‌ها مصوب شد.

وی به بیان مصوبه پیشنهادی پرداخت و افزود: اطلاع رسانی عمومی از طریق صدا و سیمای استان و شهرداری های مناطق کرمانشاه و شهرستان ها در خصوص تسهیلات صندوق پس انداز یکم بانک مسکن انجام شود.

امیری بر تشکیل منظم ستادهای بازآفرینی شهری پایدار شهرستانها و جلسات کارشناسی ذیل ستاد، اولویت بندی محلات هدف و شناسایی معضلات ویژه محلات فرسوده و ناکارآمد شهرها، اجرای طرح ها و پروژه های بازآفرینی محلات طی یک بازه زمانی مشخص  با هماهنگی و هم افزایی اعضای ستاد تاکید کرد.

امیری افزود: امسال ۸۴ میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان برای بازسازی بافت‌های فرسوده استان لحاظ شده و اگر محقق شود شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ۲۸ میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان آن را تامین می‌کند.

در این جلسه مجتبی نیک کردار معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از اقدامات انجام شده در خصوص رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینان اظهار نارضایتی کرد.

وی همچنین اظهار کرد که بالاترین نرخ مهاجرت در کشور مربوط به استان کرمانشاه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار