رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی با بیان اینکه عمر متوسط جاده های کشورهای توسعه یافته ۱۵ سال است، گفت: عمر متوسط جاده های کشورمان پنج تا شش سال است
کد خبر: ۳۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 06 May 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، محمد شکرچی زاده بعداز ظهر سه شنبه در دهمین کنگره بین ‌المللی مهندسی عمران در دانشگاه تبریز جاده های کشور ما وضعیت مناسبی ندارند، ادامه داد: در اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی کشورمان به مسئله مهم صنعتی سازی به عنوان توسعه پایدار توجه چندانی نمی شود.

وی با بیان اینکه استفاده از مصالح نامرغوب در جاده ها باعث کاهش کیفیت و عمر آسفالت جاده می شود، ادامه داد: باید در خصوص جاده نظارت های بیشتری به مصالح و کیفیت آسفالت داشت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای زلزله خیز دنیا است، گفت: در چهل سال اخیر ۳۰ درصد زلزله هایی که بالای ۱۰ هزارنفر تلفات داشته اند در کشور ما اتفاق افتاده است.

شکرچی زاده ادامه داد: این آمار نشان می دهد که باید بیش از پیش به مقاوم سازی ساخت و سازها توجه کنیم که می توان با انجام مطالعات و افزایش نظارت بر ساخت و سازها این تهدیدات و خسارت های زلزله را به حداقل برسانیم.

وی به راه اندازی دفتر منطقه ای مطالعات راه و شهر سازی وزارت مسکن و شهرسازی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز به راحتی می توان ارتباط علمی با دانشگاه های استان در اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی را گسترش داد و اجرای پروژه ها را مدیریت کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار