شهردار شهرکرد از آمادگی این نهاد به منظور خدمات رسانی در ماه های سرد سال و آغاز فعالیت ستاد عملیات زمستانی این شهرداری خبرداد.
کد خبر: ۳۱۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 29 October 2016

به گزارش تابناک شهرکرد، نورالله غلامیان دهکردی در نشست ستاد حوادث غیرمترقبه شهرداری شهرکرد اظهار داشت: با توجه به لزوم پیشگیری و جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی ناشی از بارندگی، نیروهای شهرداری در آمادگی کامل هستند.

وی تأکید کرد: به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای مواجه شدن با بارندگی‌های در پیش رو و همچنین پیشگیری از بروز بحران احتمالی در سطح شهر، تمامی دستگاه های اجرایی و امداد رسان می بایست نهایت همکاری با شهرداری را داشته باشند.

شهردار شهرکرد ادامه داد: با تشکیل ستاد حوادث غیر مترقبه و عملیات زمستانی شهرداری،  تدابیر لازم و راهبردی جهت برنامه ریزی مناسب در فصل سرما جهت رفاه حال شهروندان اتخاذ می شود و با به کارگیری ماشین آلات، تجهیزات عمرانی و نیروها شناسایی معابر حادثه خیز و پرخطر سطح شهر انجام خواهد شد.

وی افزود: 400 نیروی خدماتی، ستادی و 50 دستگاه ماشین آلات برفروبی برای پاکسازی معابر از برف و رفع آبگرفتگی ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مخازن مخصوص حاوی کیسه های شن نیز به منظور دسترسی شهروندان در 35 نقطه لغزنده و حادثه خیز شهری جانمایی خواهد شد.

غلامیان دهکردی تصریح کرد: خیابان های اصلی و پرتردد، میادین و تقاطع ها، مسیرهای تردد تاکسی و اتوبوس، اطراف مساجد و مدارس و بیمارستان ها و اماکن تجاری و اداری در اولویت برف روبی قرار دارد.

شهردار شهرکرد، جمع آوری مصالح پروژه های شهری ، پیگیری جهت ترمیم ترانشه ها، صادر نشدن مجوز حفاری در فصل بارندگی، هرس درختان، تغییر زمان چراغ ها و کنترل چهارراهها در زمان بارندگی ، اصلاح تابلوهای جهت نما،  بازسازی جدول های تخریب شده سطح شهر، لکه گیری خیابان ها و معابر، لایروبی جوی و جدول ها و سیمان کاری کف جدول ها برای جلوگیری از جمع شدن آب به منظور مقابله با هرگونه حوادث ناشی از آب گرفتگی و یخ بندان و آمادگی ناوگان حمل و نقل شهری جهت سرویس دهی به شهروندان را از دیگر اقدامات مهم این شهرداری عنوان کرد.

وی مشاركت شهروندان با مدیریت شهری را در پاكسازی معابر را ضروری دانست و اضافه كرد: لازم است شهروندان در هنگام ریزش برف از پارك كردن وسائط نقلیه در خیابان ها خوداری كنند تا عملیات برف‌روبی به نحو مطلوب انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار