ماهنامه سپهر اقتصاد (چاپ قم) در شماره ششم خود یائداشتی را با عنوان «اقتصاد، اولویت فراموش شده قم» به قلم محمد فقیهی مدیر کل اسبق سازمان بازرگانی و کارشناس مسائل اقتصادی منتشر کرده است.
کد خبر: ۳۱۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 29 October 2016
به گزارش تابناک قم، در این مطلب می خوانیم: سال هاست، نبود وجود اطلاعات اقتصادی، کتاب جامع یا نشریات اقتصادی در قم به عنوان شهری که پایگاه تشیع به شمار می رود و در حوزه های مختلف تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، بزرگان و علمای این شهر، کتاب ها و مقالات بسیاری به رشته تحریر در آمده احساس می شود. 

بسیاری از شهرهای ایران چه کوچک، چه بزرگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تغییرات اساسی نموده و رشد و شکوفایی را تجربه کرده اند، اما قم هنوز به طور شایسته جایگاه خود را به عنوان مرکز و خاستگاه انقلاب در بعد اقتصادی پیدا نکرده است. 

مقام معظم رهبری در سفر پر برکت خود درسال 89 به قم، نکات اساسی را در خصوص قم و عقب ماندگی های آن تذکر دادند؛ اما باید اندیشید در راستای فرمایش های ایشان پیرامون توجه به فرش دستباف، معماری اسلامی و عقب ماندگی های شهری قم که مورد توجه ایشان بود، چه کرده ایم؟ 

الان چه تعداد از ساختمان ها و مجتمع های شهری قم، نمادی از معماری اسلامی ایرانی را جلوه گر هستند و یا در حوزه جبران عقب ماندگی های قم چند طرح، طراحی و اجرایی شده است؟ یا اینکه فقط به چند پل هوایی و زیرگذر و ساخت یک نمایشگاه فرش نیمه کاره بسنده کرده ایم. 

قم ظرفیت های بزرگی دارد و مردم و فعالان اقتصادی قم در عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی نقش های بزرگی دارند، توانمندی هایی که موجب شد دومین تور تجاری کشور از قم به خارج کشور اعزام شود، اولین همایش اصناف کشور در قم اجرا شود، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در مدت کوتاهی تصویب شود،؛ پس باید با توجه به این توانمندی ها و بهره گیری از آمارهای درست، در راه توسعه استان و کشور با همدلی گام برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار