کد خبر: ۳۱۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 29 October 2016


رئیس بسیج دانش‌آموزی استان البرز گفت: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی فصل جاری تحصیلی از این هفته آغاز می‌شود.

یدالله لک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین رخدادهای یک قرن اخیر است که معادلات بسیاری را در منطقه و حتی جهان برهم زده و شرایط جدیدی را در منطقه حساس خاورمیانه ایجاد کرده است.

وی افزود: کشورهای استکباری غرب سال‌ها برای منطقه خاورمیانه که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، توطئه کرده و با استقرار رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی، به طور مداوم سعی در بی‌ثباتی منطقه و ایجاد تنش د میان کشورهای اسلامی می‌کنند.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان البرز تصریح کرد: غربی‌ها همواره به دنبال مستقر کردن حکومت‌های دست‌نشانده و خودفروخته در کشورهای اسلامی هستند تا از این طریق به منافع نامشروع و شوم خود دست‌ پیدا کرده و از سوی دیگر با تحریک و حمایت از گروهک‌های تروریستی و فرقه‌های انحرافی نمی‌خواهند کشورهای اسلامی در صلح و آرامش به سر برند.

لک گفت: در چنین شرایطی و در حالی که غربی‌ها تصور می‌کردند رژیم ستم‌شاهی طاغوت در ایران وظایف خود را به عنوان ژاندارم منطقه به خوبی عمل می‌کند، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرچم مبارزه را برافراشتند و با لبیک میلیون‌ها ایرانی و حتی بخش زیادی از مسلمانان، انقلاب اسلامی در بهمن 57 به پیروزی رسید.

* دفاع مقدس برای ملت ایران برکات بسیاری به همراه داشت

وی بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی معادلات بسیاری را در جهان برهم‌ زد و موجب شد که توطئه‌های دشمنان اسلام و کشورهای استکباری به نتیجه نرسد.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان البرز افزود: به همین دلیل غربی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال ضربه‌زدن به ملت ایران و سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و توطئه‌های متعددی را علیه ما طراحی و اجرا کردند.

لک ادامه داد: مهمترین توطئه دشمنان در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، تحریک و حمایت از ارتش رژیم بعث عراق بود و می‌خواستند با حمله نظامی ما را به زانو در آوردند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که با هدایت‌های ولایت، بصیرت و هوشیاری و شجاعت و شهادت‌طلبی ملت ایران، جنگ هشت ساله تبدیل به فرصتی ارزشمند برای مردم ما برای دستیابی به عزت و شرافت شد.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان البرز افزود: به طور قطع ملت ایران و مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ جنگی حمایت و استقبال نمی‌کنند، اما دفاع مقدس به دلیل ویژگی‌هایی ارزشی منحصربه‌فرد، برکات بسیاری برای ملت و ایران اسلامی به همراه داشت.

لک تصریح کرد: اگر نبود ولایت‌مداری، شجاعت، از جان گذشتگی و ایثار و شهادت‌طلبی جوانان ایران اسلامی، به طور قطع هدف ارتش رژیم بعث عراق و بیش از 40 کشور حمایت‌کننده از این ارتش برای فتح سه روزه تهران محقق می‌شد.

وی با اشاره به هدایت‌های مقام معظم رهبری و رهنمودهای معظم‌له درباره دوران دفاع مقدس گفت: ایشان تاکید فرمودند که دفاع مقدس مانند گوهری است که باید به خوبی شناخته شده و درس بزرگی برای نسل‌های آینده باشد.

* ضرورت الگوبرداری نسل جوان از شهدای دفاع مقدس

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان البرز بیان داشت: ما باید اصول، آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس را به خوبی شناخته و آن را به نسل جوان منتقل کنیم.

لک افزود: نسل جوان که دوران عمر با برکت امام خمینی(ره) و روزهای سخت دفاع مقدس را درک نکردند، باید بدانند که آرامش‌، امنیت، استقلال، عزت و سرافرازی امروز حاصل ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی جوانانی است که به عشق ایرانی آزاد، اسلامی و اجرای احکام و حدود اسلامی در کشور و استقرار یک نظام مردم‌سالار دینی، عدالت‌طلب و آزادی‌خواه جان خود را هدیه کردند.

وی با تاکید بر ضرورت الگوبرداری جوانان و نوجوانان از شهدا و ایثارگارن، اظهار داشت: اگر شهدا الگوی جوانان ما باشند و فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان نهادینه شود، به طور قطع احدی توان و جسارت تعرض به ایران اسلامی را نخواهد داشت و ضمن حفظ و حراست از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، می‌توانیم این راه را با قدرت و اقتدار ادامه دهیم.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان البرز افزود: به همین دلیل است که مقام عظمای ولایت تاکید می‌فرمایند که در شرایط امروز ارزش و اهمیت انتقال آرمان‌ها و اهداف و ارزش‌های دوران دفاع مقدس و شهدا به نسل جوان، کمتر از شهادت نیست.

* اکثریت افرادی که در کاروان راهیان نور شرکت می‌کنند، از نظر روحی متحول می‌شوند

وی تصریح کرد:‌ در این راستا بسیج‌دانش‌آموزی در سراسر کشور و به ویژه استان البرز برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارد که یکی از مهمترین آنها، برگزاری و برپایی کاروان‌های راهیان نور و اعزام نوجوانان و محصلان به مناطق عملیاتی جنوب کشور است.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان البرز گفت: حضور نسل جوان در مناطق عملیاتی برکات بسیاری برای کشور و مردم ما داشته است، چرا که نوجوانان و جوانانی که امروز در آسایش، امنیت کامل و با امکانات مطلوب زندگی می‌کنند، با سختی‌های دوران دفاع مقدس و ایثار و فداکاری رزمندگان سپاه اسلام آشنا شده و از برکات فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌مند می‌شوند.

لک بیان داشت: اکثریت مطلق افرادی که در کاروان‌های راهیان نور شرکت می‌کنند، به ویژه دانش‌آموزان و نوجوانان پس از این سفر از نظر روحی متحول می‌شوند، و این تحول از برکات فرهنگ ایثار و شهادت است.

* اعزام بیش از 25 هزار دانش‌آموز در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی

وی در پاسخ به این پرسش که در فصل تحصیلی 96 – 95 چه تعداد دانش‌آموز از استان البرز در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب منتقل می‌شوند، گفت: از این هفته اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به این مناطق آغاز می‌شود.

لک گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال بیش از 25 هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور شرکت کرده و به مدت پنج روز در مناطق عملیاتی به ویژه مناطق جنوب کشور با اصول، اهداف‌، آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و ایثارگران آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: امیدواریم دستگاه‌های مختلف و مربوطه ما را در اجرای هر چه بهتر این برنامه‌های ارزشی – فرهنگی – معنوی یاری کرده و بتوانیم دانش‌آموزان را به طور صحیح با رخدادها و اتفاقات دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان البرز افزود: یکی از مهمترین اهداف اردوها و کاروان‌های راهیان نور، انتقال این ارزش‌ها به نسل جوان است و دشمنان نیز از همین هراس داشته و نمی‌خواهند فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تقویت شود.

لک گفت: چرا که با تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت صحیح نسل جوان که آینده‌ساز ایران اسلامی هستند، توطئه‌ها و دسیسه‌های شوم دشمنان اسلام، انقلاب و ملت ایران بیش از پیش خنثی‌ می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار