یک مدرس غذا گفت: دولت در خصوص توجیه مردم نسبت به غذای سالم کم کاری می کند.
کد خبر: ۳۲۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 30 October 2016
به گزارش تابناک رضوی، حمید رضا رنجبر بیان کرد: جشنواره سفره ایرانی،  فرهنگ گردشگری در مشهد از نظم خاصی برخوردار است و همچنین از لحاظ استفاده از ابزار، برتری نسبت به جشنواره غذا در دیگر استان ها دارد.
وی با اشاره به حضور جوانان در جشنواره گفت: نکته قابل توجه این جشنواره حضور جوانان در مسابقات غذا است که با فکر و توان انگیزه در مسابقه شرکت کرده اند و باید از فکر و توان انه ا استقبال و حمایت کرد.
داور مسابقات جشنواره سفره ایرانی با اشاره به مقایسه غذای سنتی با غذای فست فود تشریح کرد: غذای فست فود از مواد غذایی ناسالم درجه 3و4 که بیشتر طعم دهنده ها هستند تامین می شود در حالی که در تهیه غذای سنتی از مواد اولیه سالم استفاده می شود.
رنجبر ادامه داد: در غذای فست فودی از طعم دهنده های مصنوعی مثل سس های درجه سه و چرب استفاده می شود اما در غذای سنتی از طعم دهنده های اصلی مثل ادویه جات استفاده ميشود.
وی با بیان اینکه امروز جوانان از غذای فست فودی استقبال بیشتری می کنند تصریح کرد: جوانان امروزه متاسفانه به سمت غذاهای فست فودی رفته اند و غرب با طراحی هایی که انجام داده است در حوزه غذایی توانسته موفق به جذب جوانان به غذاهای ناسالم شود و برای مقابله با این جریان باید برای فرهنگ سازی غذا های سنتی هم برنامه ریزی و سیاست گذاری صورت گیرد.
مدرس غذا در خصوص بکار گیری فکر و ایده های جوانان در حوزه غذا بیان کرد: برای حمایت از جوانان و استفاده از فکر و توان آن ها سرمایه لازم است و این سرمایه باید از طرف نهاد های دولتی تامین شود.
رنجبر در اهمیت جایگاه غذا تصریح کرد: در قرآن کریم 500 آیه درباره غذا وجود دارد که چی بخور، چه جور بخور و  کی بخور و همچنین سفارش فراوان به غذای سالم دارد اما متاسفانه از طرف نهاد های دولتی هیچ برنامه ریزی برای این مساله وجود ندارد و دولت در خصوص توجیه مردم نسبت به غذای سالم کم کاری می کند.
وی در پایان از این جشنواره انتقاد کرد و گفت: اطلاع رسانی در مشهد برای برگزاری جشنواره بسیار ضعیف بود و در شبکه های اجتماعی و ارتباطی و همچنین شهری اطلاع رسانی خوبی انجام نشده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار