در هفته جاری بار دیگر وعده افتتاح بخشی از مسیر بزرگراه کوهسار از سوی معاون فنی عمرانی شهردار داده شد که همچنان ابهامات مختلفی حول این موضوع وجود دارد.
کد خبر: ۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶ 07 February 2015

در هفته جاری بار دیگر وعده افتتاح بخشی از مسیر بزرگراه کوهسار از سوی معاون فنی عمرانی شهردار داده شد که همچنان ابهامات مختلفی حول این موضوع وجود دارد.

به گزارش شیراز۱۴۰۰، به نظر می‌رسد مسئولان تصمیم گیرنده در شهرداری و شورای شهر بار دیگردر فکر افتتاح یک طرح نصف و نیمه دیگر هستند تا این پروژه نیز به سرنوشت تونل سعدی و پل رحمت باهنر دچار شوند که با گذشته ما‌ه ها از افتتاح هنوز به بازدهی کامل نرسیده اند.
تونل سعدی که همچنان از جت فن، نماسازی و نور‌پردازی ورودی و خروجی محروم بوده، ادامه مسیر آن به خرامه در حال ساخت بوده و افتتاح پل فضیلت نصر نیز تا سال آینده به طول می‌انجامد.
پل سه سطحی رحمت باهنر نیز علاوه بر عدم پوشش برخی از مسیر‌ها همچنان از یک سمت مسدود بوده و هنوز هم زمان دقیقی برای بازگشایی مسیر اعلام نشده است.

اما حکایت پروژه کوهسار حکایت یک تونل و یکتقاطع نیست و این پروژه که از چندین تونل و پل تشکیل شده به همین نسبت درگیر مشکلات بزرگتری نیز هست که به نظر اجرا و مدیریت این پروژه که می‌بایست تا پیش از این تکمیل می‌شد و به مرحله افتتاح می‌رسید علیرغم تمام پیشرفت‌ های فنی و مدیریتی در مجموعه شهرداری از توان این مجموعه خارج بوده و آن گونه که باید و شاید مدیریت نشده است.

هرچند در این میان عدم هماهنگی و یا همراهی با دانشگاه شیراز و صداو سیما برای در اختیار گرفتن زمین‌های مورد نیاز اجرای پروژه باعث طولانی شدن روند ساخت این طرح بزرگشده اما نباید کم کاری شهرداری در طولانی شدن روند تملک مورد نیاز را از یاد برد چرا که اجرای تملک مورد نیاز یکی از حیاتی‌ ترین مراحل اجرا طرح های عمرانی می باشد،که حداقل دراین طرح شهرداری چندان موفق نبود است.

با توجه به نکات اشاره شده و وعده معاون فنی شهردار مبنی بر افتتاح بخشی از مسیر و نه حتی فاز یک تعریف شده چند سوال ذهن را درگیر می‌کند.

نخست اینکه بر مبنای کدام معیار و اصول شهرسازی و ساخت پروژه های عمرانی ورودی یک بزرگراه ۶ بانده می‌تواند کوچه‌ ای با شیب زیاد و عرض کمتر از ۱۰متر باشد؟

سوال دوم اینکه در صورت وقوع تصادف و یا آتش سوزی در تونل یک کیلومتری کوهسار و با توجه به عدم خریداری و نصب جت فن، چه رویدادی در انتظار شهروندان خواهد بود؟

پرسش بعدی اینکه با در نظر گرفتن سابقه اداره برق در عدم برق رسانی به پروژه‌ های شهرداری مانند بزرگراه آرین، چه اقداماتی برای تامین روشنایی این مسیر کوهستانی شده و یا مسئولان محترم قصد دارند شهروندان را در تاریکی از این مسیر عبور دهند؟
و پرسش‌ های مشابه دیگر که تمامی آن‌ها به این موضوع ختم می‌شود که برنامه ریزی مشخص و دقیقی برای تکمیل پروژه کوهسار با توجه به مشکلات موجود در این طرح وجود ندارد و شهروندان همچنان می‌بایست در انتظار پا‌یان «امسال» برای افتتاح باشند، سالی که مشخص نیست کی فرا می‌رسد!

هرچند نمی‌ توان عظمت پروژه کوهسار و مشکلات موجود بر سر اجرای آن را نادیده گرفت اما باید به این موضوع که شهرداری در اجرای این طرح نمره قبولی نگرفت اذعان نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار