جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از برگزاری رزمایش 10 هزار نفری الی بیت‌المقدس در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 31 October 2016
سردار ‌سید یوسف مولایی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: نمایش قدرت و توان نظامی از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش 10 هزار نفری است.

وی ادامه داد: این رزمایش در دو مرحله برگزار شده و در این راستا سپاه مأموریت‌هایی را در حوزه‌های مختلف اعم از سخت، نیمه سخت و نرم طراحی و اجرا خواهد کرد.

جانشین فرمانده سپاه استان البرز خاطرنشان کرد: دشمن همیشه در حال تهدید کردن کشور است و امروز نیز تهدیداتی برای جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان در پیش است.

مولایی با بیان اینکه این تهدیدات در حوزه سخت شامل دفاعی و تهاجم به مرزهای بین‌المللی است افزود: در حوزه نیمه سخت نیز تهدیدات دشمنان شامل امنیتی، خرابکاری، براندازی، جاسوسی، ناآرامی‌های اجتماعی و سیاسی است.

وی در ادامه سخنان خود به تهدیدات نرم دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: در این حوزه نیز تهدیدات شامل جنگ روانی، اطلاعاتی و سایبری است.

جانشین فرمانده سپاه استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز مهمترین وظیفه‌اش اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری است،‌ گفت: از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری مقابله با تهدیدات دشمنان است که در این زمینه سپاه مأموریت‌های بسیاری را دارد.

مولایی تأکید کرد: در این راستا سپاه مقابله با تهدیدات دشمنان را در دستور کار قرار داده است و با آنها مقابله می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز سپاه در حوزه اقتصادی نیز آمادگی کامل دارد، افزود: سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی و توسعه و رونق بخشیدن به آن نیز آمادگی کامل دارد و می‌تواند برای کم کردن مسؤولیت دولت در زمینه اشتغال و بهره‌گیری از سرمایه‌های ملی طرح‌های اقتصاد مقاومتی را توسط بسیج سازندگی اجرایی کند.

جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های سپاه در حوزه فرهنگی اشاره کرد و تأکید کرد: سپاه در حوزه فرهنگی نیز با کمک دیگر دستگاه‌های مرتبط آگاه‌سازی در اقشار مختلف مردم را توسط صنوف مختلف بسیج در دستور کار دارد.

مولایی در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین وظایف سپاه را مقابله با دشمنان عنوان کرد و افزود: در این راستا سپاه با اجرای رزمایش در ابعاد مختلف توان خود ا به نمایش خواهد گذاشت.

به گفته وی رزمایش 10 هزار نفری الی بیت‌المقدس در ابعاد مختلف دفاعی، امنیتی و امداد و نجات برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان البرز با تأکید بر اینکه بر اساس تمهیدات اندیشیده شده امسال این رزمایش در دو مقطع با حضور گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر برگزار می‌شود، ‌اظهار داشت: در این راستا مرحله اول این رزمایش در روزهای 13 و 14 آبان ماه در سطح نواحی بسیج برگزار می‌شود.

مولایی افزود: در مرحله اول این رزمایش 11 گردان بیت‌المقدس و 8 گردان کوثر اقدام به اجرای مأموریت‌های مقابله با ناآرامی‌ها، امنیتی و تمرین رزمایش امداد و نجات و مردم می‌پردارند.

وی همچنین به مرحله دوم رزمایش نیز اشاره کرد و بیان داشت: مرحله دوم این رزمایش نیز در روزهای پنج و 6 اسفندماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

به گفته جانشین فرمانده سپاه استان البرز در مرحله دوم رزمایش الی بیت‌المقدس عملیات‌های دفاع در کوی و برزن و امداد و نجات و مردم نیز برگزار خواهد شد.

مولایی گفت: در این دوره از رزمایش نیز 26 گردان شامل 17 گردان بیت‌المقدس و 9 گردان کوثر به صورت استانی حضور دارند.

وی ادامه داد: قبل از برگزاری این رزمایش‌ها نیروهای عضو گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر دوره‌های آموزشی کلاسیک و تئوری را می گذرانند،‌ تا آمادگی کامل و لازم را برای حضور در صحنه‌های عمل داشته باشند.

این مسؤول ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی دانست و تأکید کرد: دفاع مقدس برای جمهوری اسلامی به عنوان گنجینه بزرگی محسوب می‌شود چرا که دارای دستاوردهای بسیار بزرگی است و نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

مولایی همچنین ایجاد وحدت و همدلی بین اعضای گردان‌ها و ایجاد رابطه شناختی بین فرمانده و نیرو را از دیگر مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش دانست و گفت: تمرین فراخوانی یگان‌ها و توان جمعی و تمرین ایجاد ارتباط و همکاری با دیگر مسؤولان از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

گفتنی است: مرحله اول رزمایش الی بیت‌المقدس در نواحی امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، امام رضا(ع)، امام هادی(ع)، امام جواد(ع)، ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد و همچنین مرکز مقاومت امام باقر (ع) جاده چالوس برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار