مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: این اداره کل در هفت ماهه سال جاری با دریافت بیش از 25 هزار و 819 واحد خون از هموطنان رشد قابل ملاحظه ای در تهیه خون سالم داشته است.
کد خبر: ۳۲۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 31 October 2016
مرتضی نوریان با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 29 هزار نفر از داوطلبین به مراکز اهدای خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد 25 هزار و 819 نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند. این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 10 درصد رشد داشته که از مجموع اهداکنندگان 1341 نفر اهدا کننده خانم و مابقی اهدا کنندگان آقا بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان قم ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 9000 واحد خون و فراورده های خونی در شبکه خون رسانی کشور توزیع شده است. همچنین بیش از 31 هزار واحد خون و فراورده های خونی به بیماران نیازمند استان و مراکز درمانی ارسال شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 30 هزار  واحد بوده رشد 8 درصدی نشان می‌دهد.

وی افزود: شاخص اهدای خون مستمر که از مهمترین شاخص‌ها در سلامتی و ایمنی خون‌های اهدا شده، در هفت ماهه 55 درصد بوده است و نیز تعداد 40 هزار و 618 واحد خون و فرآورده های آن به بیمارستان های استان جهت استفاده بیماران نیازمند ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه به طور کامل نیاز درمانی استان به خون و فرآورده خونی رفع شده است، گفت: خوشبختانه با مراجعه مستمر اهدا کنندگان خون هیچ مشکل و کمبود گروه خونی را در استان شاهد نیستیم.

نوریان افزود: با توجه به رشد اهدا کنندگان بانوان از 4.4 به 5 درصد کل اهدا کنندگان نسبت به مدت مشابه قبل امیدواریم تمام مردم عزیز خصوصا بانوان توجه داشته باشند که پیش از اهدای خون، اهداکنندگان توسط پزشک معاینه می‌شوند و در صورت نبود مشکل، اهدای خون صورت می‌گیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار