مدیر کل حمل و نقل و پایانه های همدان گفت: پس از گذشت ۱۰ سال از اجرای طرح آمار برداری از مبدا و مقصد در جاده های همدان این طرح از ۱۵ اردیبهشت دوباره اجرایی شد.
کد خبر: ۳۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 07 May 2015
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های همدان از آغاز طرح آمار برداری از مبدا و مقصد جاده های استان همدان از امروز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ نصرت الله حیدری گفت: این طرح از ساعت شش صبح 16 اردیبهشت ماه در 26 ایستگاه آغاز شد و این طرح تا 20 اردیبهشت ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح حدود 10 سال پیش اجرا شده و با توجه به نیاز بازنگری در آمار و اطلاعات ، مقرر شد با اجرای طرح آمار برداری مبدا و مقصد، آمار و اطلاعات جدید در این حوزه جایگزین شود.

وی بیان کرد : سازماندهی حمل و نقل جاده ای در زمینه کالا، مسافر، ترانزیت جاده ای، ایمن سازی عبور و مرور شبکه راههای کشور و کاهش سوانح جاده ای، تهیه الگوی سفرهای باری، مسافری و شخصی در راستای برنامه ریزی و مدیریت عوامل مؤثر در حمل و نقل زمینی مانند ناوگان، رانندگان، شرکتها و تاسیسات زیر بنایی از اهداف ویژه اجرای این طرح است.

 مدیر کل حمل و نقل و پایانه های همدان استفاده بهینه از امکانات موجود و اقتصادی کردن صنعت حمل و نقل، توسعه فرهنگ اجتماعی حمل و نقل را از دیگر اهداف اجرای این طرح سراسری برشمرد.

وی گفت: طرح آمار گیری به صورت همزمان در سراسر کشور در حال انجام است و بر این اساس تمامی وسایط نقلیه شامل تاکسی، وانت بار، مینی بوس، اتوبوس، کامیونت، ادوات کشاورزی و دیگر وسایل نقلیه به صورت چشمی شمارش می شوند.

حیدری افزود: علاوه بر شمارش چشمی در 20 ایستگاه از 26 ایستگاه تعیین شده تعدادی از انواع وسایط نقلیه مسافری، باری، سواری و شخصی توسط پرسشگرها متوقف شده و سوالاتی از آنان پرسیده می شود.

وی اضافه کرد: پرسشگران تمامی اطلاعات خودرو نظیر شناسه وسایط نقلیه، نوع وسیله نقلیه، شماره پلاک، سال ساخت، شماره کارت هوشمند، سرنشینان خودرو، ظرفیت باری و مسافری، نوع بار نامه و طول مدت سفر را از رانندگان سوال می کنند.

حیدری گفت: تردد خودروها به صورت چشمی و در تمامی مسیرهای مواصلاتی بررسی می شود تا نسبت تردد در جاده ها، با اطلاعات تردد شمارهای برخط مشخص شده و برنامه ریزی لازم برای ارتقای سطح سرویس جاده ها صورت گیرد.

وی اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و جاده ای و ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استانها به عنوان مجری طرح با نظارت استانداری و با هم همکاری فرمانداری ها، نیروی انتظامی، پلیس راه این طرح را اجرایی می کنند.استان همدان دارای 5400 کیلومتر انواع راه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار