1500 کیلومتر راه روستایی شهرستان نیکشهر به دلیل تأمین نبودن سوخت ماشین‌آلات راهسازی در انتظار تسطیح و رگلاژ هستند و وضعیت نامناسب جاده‌ها ناله راننده‌های خودروهای عبوری را درآورده است.
کد خبر: ۳۲۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 01 November 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، از مجموع 12 هزار و 238 کیلومتر راه حوزه اداره‌کل راه جنوب سیستان و بلوچستان 2 هزار و 682 کیلومتر مربوط به حوزه شهرستان نیکشهر است.

از مجموع راه‌های یاد شده بیش از هزار و 500 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان نیکشهر خاکی، کوهستانی، رودخانه‌ای و مالرو هستند که به دلیل نبود سوخت برای ماشین آلات راهسازی چندین ماه در انتظار رگلاژ و تسطیح هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: معتمدان محلی، اعضا شوراهای اسلامی، دهیاران و دارندگان خودروهای سبک و سنگین حوزه انتخابیه چابهار به ویژه نیکشهر و قصرقند گلایه‌های زیادی از عملکرد اداره راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان دارند و نامه‌نگاری و مراجعه آنها به فرمانداری، بخشداری و اداره راه نیکشهر هیچ سودی ندارد.

عبدالغفور ایرانژاد ادامه داد: متاسفانه فرمانداری نیکشهر، بخشداری مرکزی و اداره راه و شهرسازی همیشه عنوان می‌کنند که در هشت ماه سالجاری یک لیتر سوخت گازوییل برای دستگاه‌های گریدر و لودر وجود نداشته و هیچ اعتبار دولتی برای آسفالت، بازگشایی، تعمیر، نگهداری و خرید سوخت ماشین آلات راهسازی وجود ندارد.

نباید دولت در تامین سوخت ماشین آلات راهسازی نیکشهر عاجز مانده و برای کمترین خدمات رسانی به روستاها دچار مشکل باشد.

وی گفت: باید تکلیف مردم در این زمینه روشن شود، نباید دولت در تامین سوخت ماشین آلات راهسازی نیکشهر عاجز مانده و برای کمترین خدمات رسانی به روستاها دچار مشکل باشد.

ایرانژاد افزود: مردم انتظار ایجاد بزرگراه و آزاد راه را ندارند و حتی آسفالت هم نمی‌خواهند بلکه از دولتمردان درخواست عاجزانه دارند تا راه روستایی خاکی که به سبب تردد زیاد پر از چاله و چوله و دست انداز است را هر ماه یکبار رگلاژ و تسطیح کنند.

ایرانژاد بیان کرد: برای خرید گازوییل جهت ماشین آلات اداره راه نیکشهر همان مانده از جیب شخصی روستائیان و یا در جلو مساجد کمک نقدی جمع‌آوری شود که این برای دولت و نظام خوب نیست.

لزوم سفر وزیر راه و شهرسازی به جنوب سیستان و بلوچستان

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی برای بررسی مشکلات راه‌های حوزه انتخابیه چابهار هر چه سریعتر سفری به این منطقه داشته باشد تا مشکلات آنان را از نزدیک لمس کند.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی سوخت برای یک گریدر و لودر برای رگلاژ و تسطیح راه خاکی یک روستا وجود ندارد تکلیف برای انجام دیگر کارهای عمرانی و راهسازی روشن است .

وی خواستار تخصیص ماشین آلان جدید به اداره راه و شهرسازی نیکشهر شد و افزود: فقط 38 دستگاه ماشین آلات سنگین برای بازگشایی و تسطیح راههای نیکشهر لازم است.

ایرانژاد خواستار فوری خرید و حمل بیش از 300 هزار لیتر گازوئیل برای ماشین آلات راهسازی نیکشهر شد و خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و کوهستانی بودن این شهرستان راه‌ها هر ماه نیاز به رگلاژ و تسطیح دارند.

ایرانژاد خواستار اختصاص اعتبار برای آسفالت بیش از 110 کیلومتر راه زیرسازی شده نیکشهر شد.

کمبود شدید سوخت ماشین آلات راهسازی

رئیس اداره راه و شهرسازی نیکشهر نیز با تایید مسائل و مشکلات نبود اعتبار و کمبود شدید سوخت ماشین آلات راهسازی در دو سال اخیر اظهار کرد: مکاتبات و پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات سوخت و اختصاص اعتبار از طریق فرمانداری و این اداره با اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) صورت گرفته است.

ماشین آلات راهسازی شهرستان نیکشهر فرسوده و با عمر بالای 40 سال از کار افتاده که برای نگهداری و تعمیر آنان سالانه 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

عبدالرحمن نارویی گفت: با عنایت و توجه بیشتر دولت بسیاری از مشکلات مردم روستایی در زمینه آسفالت و رگلاژ راه‌های خاکی برطرف شود.

وی ادامه داد: ماشین آلات راهسازی شهرستان نیکشهر فرسوده و با عمر بالای 40 سال از کار افتاده که برای نگهداری و تعمیر آنان سالانه 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

این مسؤول خواستار اختصاص 38 دستگاه ماشین آلات راهسازی جدید و نو برای حل مشکلات بازگشایی و رگلاژ راه‌های روستایی نیکشهر شد و افزود: برای رضایتمندی شهروندان، اداره راه برخلاف مشکلات فراوان از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

وی بیان کرد: هم اینک مجموع ماشین آلات راهسازی نیکشهر 12 دستگاه سنگین است در حالیکه برای وسعت دو هزار و 682 کیلومتر راه بیش از 38 دستگاه ماشین آلات سنگین نظیر هشت دستگاه گریدر، چهار دستگاه بولدوزر، 6 دستگاه لودر و غیره مورد نیاز است.

رئیس اداره راه و شهرسازی نیکشهر ادامه داد: از مجموع دو هزار و 682 کیلومتر راه در حوزه شهرستان نیکشهر 185 کیلومتر راه اصلی و 301 کیلومتر فرعی است.

این مسؤول گفت: در طول سال گذشته 585 کیلومتر از راه‌های روستایی نیکشهر آسفالت شده است که بیش از 200 کیلومتر از این راه‌ها با عمر آسفالت بالای 15 سال نیاز دوباره به روکش آسفالت دارند.

وی ادامه داد: هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در نیکشهر به صورت خاکی، رودخانه‌ای، کوهستانی، مالرو و شنی است که نیاز به بازگشایی، زیرسازی و آسفالت دارند.

وی بیان کرد: 110 کیلومتر راه در چند سال اخیر بازگشایی و زیرسازی شده اند و در انتظار اختصاص اعتبار برای آسفالت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار