حاشیه های معارفه بی تودیع
برای اولین بار در ایلام در یک دوره شورای شهر 4 شهردار و 3 سرپرست معرفی شده و همین کثرت شهردارها دستاویزی برای یکی از اعضای شورای شهر شد که روح این رفتار را دموکراسی بنامد ولی گویا این عزیز شورایی لحظه ای در اوهام بوده و فراموش کرده که ساختمان شورا کاملا شیشه ای بوده و هیچ اتفاق و نظری در آن پنهان نخواهد ماند.
کد خبر: ۳۲۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 01 November 2016

باز هم مجبوریم مطلب امروز خود را با ذکر یک سخن از گذشتگان آغاز کنیم. شنیده ایم که گفته اند فلانی از آن طرف بام افتاده است. یعنی در انجام یک قانون، عرف و یا رسم آنقدر افراط کرده که دوباره به نقطه صفر سقوط کرده است.

حکایت شورای چهارم ایلام هم این روزها به این مثل شباهت پیدا کرده است شورای شهر ایلام از روح دموکراسی گویا فقط سی آخر آن را درک کرده و یا آنقدر غرق در ماهیت مردم سالاری شده اند که خود مردم را فراموش کرده اند.


همین ترافیک ورود و خروح کلیدداران شهر ایلام در طول 3 سال گذشته، نگاه ها را به معارفه شهردار سی و نهم ایلام خیره کرده بود. معارفه ای که به خاطر عدم تودیع شهردار سابق و رفتارهای این روزهای شورای شهر حاشیه هایی را به دنبال داشت.

عباس شیری سخنران شورائیان در این مراسم بود. کلید واژه شیری در زمان سخنرانی که بین همه روسای شورا ها در معارفه های گذشته هم مشترک بود، واژه عهد اخوت بود.

عباس شیری آنقدر بر این عهد اخوت تاکید کرد که گویی قصد پنهان کردن همین عهد اخوت را در لوای حرفهایش داشت.

عهدهایی که با کلیدداران اسبق شهر ایلام بسته شد و حتی به تارمویی هم بند نبود. ولی در عین حال از سخنان سراسر نهیب شیری اینطور برداشت شد که تا قبل از اتمام شورای چهارم باید منتظر حداقل دو طرح سوال و یک استیضاح و یک معارفه دیگر هم باشیم.

سخنان مهندس پولادی اما از جنس دیگر بود. شاپور پولادی ب بسم الله سخنان خود را نقادانه آغاز کرد و از عملکرد شورای شهر خرده گرفت.

پولادی در یک جمله با جدیت عنوان نمود که شهردار جدید ایلام به صورت کامل و جدی مورد حمایت مدیریت ارشد استان ایلام است. بیان این جمله با جدیت از طرف معاون استاندار یک پیام مهم را برای شورای شهر ایلام داشت. پولادی با این جمله عملا به شورای شهر اعلام کرد که دخالت های بیجا و سهم خواهی از شهردار به هیچ وجه پذیرفته نبوده و مسئولین ارشد استان از شهردار ایلام در برابر فشارها حمایت خواهند کرد.

 

پولادی در جمله دیگر و به مزاح عنوان کرد: جناب رئیس شورا آنقدر با حرارت سخنوری کرد که گویی طرح سوال از شهردار ایلام را هم اکنون در جیب خود آماده دارند. این کلام پولادی گرچه جو سالن را عوض کرد و همه حضار خنده ای تلخ بر لب نشاندند، ولی ریشه در یک حقیقت تلخ داشت. حقیقتی که باید آن را در رفتار 3 سال گذشته شورای شهر ایلام جستجو کرد.

به هر حال مراسم معارفه شهردار جدید ایلام برگزار شد، مهندس منت محمدی در حالی کلید مدیریت شهر را در دست گرفت که که یک جنبه بسیار مثبت و یک جنبه بسیار منفی را در عقبه خود دارد. جنبه مثبت اینکه مدیریت ارشد استان و اصحاب رسانه  وافکار عمومی با جدیت حمایت خود را از منت اعلام کرده اند و رفتارهای شورائیان بر این جدیت افزوده است. جنبه منفی هم این است که محمدی باید با شورای شهری کار کند که اکثریت آنان قابل اعتماد نیستند.

منت شهرداری 3 شهر را تا قبل از این د رکارنامه داشته و خوب می داند با شورائیان چگونه رفتار کند. در عین حال تجربه دو دهه کار عمرانی از منت یک شهردار تمام عیار ساخته و خوشبختانه این فاکتور مثبت منت محمدی سد محکمی در برابر رفتارهای غیر اصولی و خواسته های غیر منطقی خواهد بود.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
متاسفانه شورای شهر فقط به دنبال باج خواهی و منافع کاملا شخصی خود هستند و اگر شهردار تن به باج خواهی های بی حد و مرز آنان دهد و در مسیر اهدافشان حرکت نماید ماندگار و در غیر اینصورت سرنوشت شهرداران قبلی در انتظارش خواهد بود و به بدترین حالت ممکن استیضاح و برکنار خواهد شد :-)
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
به جرات میشه گفت بدترین ناکارآمدترین پر حاشیه ترین و ضعیف ترین شورای تاریخ این شورا بوده و امیدواریم هر چه زودتر این چند ماه باقیمانده عمر نفرت بار شورا زودتر پایان یابد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار