کد خبر: ۳۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 07 May 2015
مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه گرد و غبار تا ساعاتی دیگر به مناطق شمال خوزستان می رسد گفت: گرد و غبار امروز خوزستان منشاء داخلی دارد.

کورش بهادری پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص گرد و غبار استان و مدت پایداری آن در برخی مناطق شمالی خوزستان اظهار کرد: صبح امروز بر اثر سرعت تند باد برخی مناطق استان به خصوص اهواز با گرد و غبار شدید مواجه شد.

وی افزود: پیش بینی می شود که این گرد وغبار به صورت ناپایدار تا روز یک شنبه در استان وجود داشته باشد ولی از ساعاتی دیگر به دلیل وزش شدید باد این گرد و غبار به سمت شهرستان های شمالی استان خواهد رفت.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: تند باد امروز با سرعت بیش از 100 کیلومتر بر ساعت وارد استان شد که در پی آن میزان دید در برخی شهرستان ها به 100 متر رسید.

وی ادامه داد: همچنین تند باد در اهواز نیز با سرعت 80 کیلومتر در ساعت پدیدار شد که در پی آن میزان دید را به 80 متر کاهش یافت.

بهادری اظهار کرد: انتظار می رود در برخی نقاط شمالی استان به خصوص لالی، دهدز، مسجد سلیمان، ایذه و رامهرمز تا ساعاتی دیگر پدیده تندباد همراه با رگبار پراکنده و رعد و برق شدید ایجاد شود.

وی در خصوص وضعیت کنونی مرکز استان گفت: در حال حاضر سرعت تند باد به پنج کیلومتر بر ساعت رسیده است و پیش بینی می شود تا ساعاتی دیگر با خارج شدن این پدیده و رفتن به سمت مناطق شمالی استان شرایط در شهرستان اهواز بهتر شود.

وزش تند باد باز هم گرد و خاک را به خوزستان آورد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بر اثر وزش تند باد گرد و غبار در اسمان اغلب نقاط استان پدیدار شد

احمدرضا لاهیجان زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع گرد و غبار محلی ناشی از وزش طوفان در برخی شهرهای استان گفت: میزان گرد وغبار موجود در اسمان در ساعت 14 در سوسنگرد به هفت هزار و 871 میکروگرم بر مترمکعب یعنی 55 برابر حد مجاز رسید.

وی شدت گرد و غبار در هوای اهواز را 359 میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد و افزود: میزان آلودگی هوا در همین زمان در آبادان 259 ، در اندیمشک 254 ، دزفول 171 ، امیدیه 127 ،بهبهان 308 و ماهشهر232 میکروگرم بر متر مکعب است.

میزان استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، از ابتدای امسال تاکنون اهواز فقط دو روز هوای پاک داشته است.

در 45 روز گذشته 23 روز هوا در شرایط سالم، 15 روز در شرایط ناسالم، یک روز شرایط بسیار ناسالم و دو روز در شرایط خطرناک بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار