دومین سوگواره بر شانه های نی به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه، از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در فرخشهر با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۳۲۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 06 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، از سوی هیات داوران در بخش شعر کلاسیک وحید حیدری، مریم آرام و فرشته محمدی حایز رتبه های اول تا سوم شدند.
در این بخش از پریچهر یزدانی ، محمد طاها شفاعتی فر ، الهام جهانبازی، محمدرضا بهرامی ،آسیا ارزانی و پریسا جعفری تقدیر شد.
در بخش شعر با موضوع حضرت رقیه نیز عادل حیدری رتبه نخست و تندیس سوگواره را به خود اختصاص داد و فاطمه دهقانیان دهکردی و معصومه مهری مورد تقدیر قرار گرفتند.
همچنین در بخش نوحه نیز مصطفی کریمی ، مرتضی کریمی و میلاد صفری حایز رتبه های برتر شدند.
اردشیر نوریان نماینده مردم شهرستان های شهرکرد،بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، فرهنگ و هنر را مهمترین ابزار برای انتقال ارزشهای عاشورایی به نسل جوان دانست.
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: 30 شاعر آثار خود را به دومین دومین سوگواره 'برشانه های نی ' در شهرکرد ارسال کردند.
حجت الله شیروانی افزود: در مجموع این شاعران 65اثر به دومین سوگواره شعر و نوحه بر شانه های نی اثر کردند.
به گفته وی، این سوگواره با موضوع نهضت کربلا و وقایع مرتبط با آن در دو بخش شعر و نوحه و با هدف تولید اشعار و نوحه های مفهوم گرا و فاخر و نگاه تازه به واقعه کربلا از سوی حوزه هنری و هیات شیفتگان وصل فرخ شهر برگزار شد.
شاعران چهارمحال و بختیاری از دیرباز در سرایش نوحه یا شعر عاشورایی فعال بوده اند و در بخش شعر عاشورایی کتاب گنجینه الاسرار عمان سامانی یکی از آثار بی نظیر در این بخش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار