مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: پانزدهمین آزمون سراسری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 19 و20 آبان ماه برگزار می شود.
کد خبر: ۳۲۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 06 November 2016
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: پانزدهمین آزمون سراسری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 19 و20 آبان ماه برگزار می شود.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در نشست خبری با رسانه های استان، افزود: این آزمون در چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قران کریم، معارف قرآن و اهل بیت (ع) و در ١٨ رشته برگزار می شود.

وی با بیان این نکته که ٢٠شهریور تا٢٠ مهر زمان ثبت نام آزمون بود، افزود: بیش از دوهزار و ٥٠٠ نفر در برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

حجت الاسلام فضیلت با بیان این نکته که آزمون ١٩آبان ماه ویژه کارکنان دولت است، افزود: یک هزار و ٢٦٤نفر برای شرکت در آزمون این روز ثبت نام کرده اند.

وی ضمن یادآوری این نکته که آزمون ٢٠آبان ماه به صورت کتبی برگزار می شود، اظهار کرد: آزمون این روز ویژه موسسات، مراکز قرآنی و عموم متقاضیان است که یک هزارو ٢٧٤نفر در این بخش ثبت نام کردند.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان این تعداد گفته شده بدون احتساب تعداد فرهنگیان است.

وی به استقبال چشمگیر فرهنگیان از این آزمون اشاره کرد و گفت: به همین خاطر دوم دی ماه این آزمون برای فرهنگیان آن هم به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: بنابر اقدامات انجام شده از سوی سازمان مدیریت توسعه منابع نیروی انسانی تنها شرکت در رشته ترجمه و مفاهیم سوره مبارکه صف با تالیف حجت السلام قرائتی ویژه کارکنان دولت است که پس از قبولی، موفق به پرداخت ٢٨ ساعت گواهینامه ضمن خدمت می شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: پانزدهمین آزمون سراسری معاونت قرآن و عترت ٢٠آبان ماه به صورت سراسری در ساعت ٨:٣٠ تا ١٠:٣٠ (تمامی رشته های حفظ) و ١١ تا ١٢ همان روز(سایر رشته های آزمون) برای کلیه داوطلبان شرکت کننده می باشد.

وی در ادامه به برگزاری ۱۴ جشنواره قرآنی در سطح استان گلستان خبر داد و گفت: اکنون این برنامه ها در دست اقدام است که از توان و ظرفیت های هنری استان در بخش های مختلف استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام فضیلت ادامه داد: امید است با بهره مندی از ظرفیت های قرآنی شاهد رشد بیشتر جامعه باشیم.

وی ماندگاری آموزه ها، غنی شدن اوقات فراغت و توسعه فرهنگی را از برکات این جشنواره دانست و اظهارداشت: بهره مندی جامعه از جاذبه های فرهنگی، هنری و فعالیت های دینی از ره آوردهای این جشنواره خواهد بود.

وی در خاتمه یادآور شد: امروز با توجه به اینکه بخشی از آسیب ها از طریق حجمه های دشمن وارد می شود بخشی هم از درون جامعه از سوی دوستان غافل و جاهل وارد می شود که برگزاری این نوع فعالیت ها باعث می شود بستر خوبی برای جامعه فراهم شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار