معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت:این تعداد کودک امسال از طریق موسسه های غیر دولتی، مرکز آموزشی حمایتی کودکان و مرکز اورژانس اجتماعی جمع آوری شده اند.
کد خبر: ۳۲۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 08 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ زهرا همتی روز سه شنبه افزود: اینکه از این تعداد 66نفر پسر و یک نفر دختر بوده اند ادامه داد: عمده این کودکان به تعداد 43نفر بین 10تا 14سال سن داشته، پنج نفر زیر 10سال و مابقی نیز بین 15تا 18ساله هستند.

وی گفت: از این تعداد 55کودک در حال تحصیل، 12نفر ترک تحصیل، 46 نفر از آنها دارای پدر و مادر و مابقی یا پدر داشته یا مادر وپنج کودک نیز به علت نداشتن سرپرست نزد بستگان نگهداری می شوند.

وی در خصوص وضعیت والدین این کودکان کار گفت: 35نفر از این کودکان دارای والدین بیمار اعم از جسمی، روحی، 14کودک دارای والدین معتاد، 13کودک والدین سالم و چهار کودک نیز والدینشان فوت شده اند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام بیان کرد: از مجموع این کودکان کار شناسایی شده هشت نفر زیر پوشش بهزیستی، شش نفر زیر پوشش کمیته امداد، دو نفر تامین اجتماعی و مابقی فاقد حمایت از سوی ارگان های حمایتی هستند.

وی با بیان اینکه عمده مشاغل این کودکان به تعداد 45 نفر دستفروشی است سایر مشاغل این کودکان را کارگر ساختمانی، جمع آوری ضایعات و کارگر مغازه ها عنوان کرد.

وی گفت: تمامی این کودکان بومی ایلام بوده ولی عمده آنها در مناطق حاشیه و محروم شهر ایلام سکونت دارند.

وی میزان درآمد ماهیانه این کودکان از محل کار کردن را حداقل2میلیون ریال و حداکثر 9میلیون ریال عنوان کرد که عمده آنها به تعداد 32نفر حداقل درآمد را در طول ماه داشته اند.

همتی مشکلات مالی خانواده، بدسرپرستی و بی سرپرستی را عمده علت کار کردن این کودکان عنوان کرد و گفت: 50درصد سرپرستان این کودکان بیکار، از کار افتاده و یا زندانی بوده و مابقی نیز درآمد اندکی دارند.

وی با اشاره به حمایت های بهزیستی از این کودکان کار گفت: با مشارکت آموزش و پرورش کودکان کاری که ترک تحصیل کرده و یا تاکنون به مدرسه نرفته اند در مدارس ثبت نام و مشکلات تحصیلی آنها رفع خواهد شد.

همتی در خصوص بهبود وضعیت سلامت جسمی این کودکان نیز گفت: با رایزنی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی استان از طریق مراکز بهداشت وضعیت سلامت جسمی و تغذیه ای این کودکان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی مهمترین هدف بهزیستی را کاهش آسیب های اجتماعی این کودکان عنوان کرد و گفت: حمایت از سرپرستان خانوار، توانمندسازی سرپرستان خانوار و حمایت از کودکان کار از طریق مرکز آموزشی، حمایتی کودکان و سایر دستگاه های استان را از برنامه های این اداره کل برای حمایت از کودکان کار برشمرد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار