مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به بخشی ازفعالیت های قرآنی در ٦ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: هدف از این اقدامات افزایش سطح فرهنگ قرآن و اهل بیت است نه افزایش فعالیت ها.
کد خبر: ۳۲۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 08 November 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به بخشی ازفعالیت های قرآنی در ٦ماه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: هدف از این اقدامات افزایش سطح فرهنگ قرآن و اهل بیت است نه افزایش فعالیت ها.
به گزارش تابناک گلستان حجت الاسلام علی اصغر فضیلت با بیان این نکته که در انجام فعالیت های قرآنی رشد کمی مد نظر نیست، افزود: مهم این است که با این نوع اقدامات تغییر در رفتار افراد جامعه مشاهده شود.
وی ادامه داد: افرادی که دغدغه مسائل توسعه کشور را دارند نباید به فعالیت ها فقط توجه داشته باشند بلکه تاثیرگذاری اقدامات انجام شده حائز اهمیت است.

حجت الاسلام فضیلت ضمن اشاره به این نکته که اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان جزو دستگاه های برتر در حوزه قرآنی شناخته شده، اظهار کرد: این انتخاب بر اساس گستره فعالیت های اداره کل بوده است.

برگزاری ١٤ جشنواره فرهنگی، هنری در سال جای
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری ١٤ جشنواره فرهنگی، هنری با موضوع قرآنی در استان خبر داد.
وی ادامه داد: برخی از این جشنواره ها توسط این اداره کل و برخی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و مشارکت ارشاد برگزار می شود.

به گفته حجت الاسلام فضیلت، جشنواره شعر و داستان قرآنی، جشنواره پایان نامه ها و مقالات قرآنی، جشنواره هنرهای تجسمی قرآنی، جشنواره صنایع دستی قرآنی و جشنواره هنرهای نمایش قرآنی از جمله جشنواره هایی هستند که قبل از هفته موسوم به قرآن و عترت در استان اجرا می شود.

وی با بیان این نکته که ٣٠ دی تا ٦ بهمن هفته قرآن و عترت نام گرفته، اظهار کرد: جشنواره فیلم کوتاه، جشنواره فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی، جشنواره تلاوت حافظ کل، حافظ ١٥جزء ، حافظ عمومی، جشنواره مآیوه قرآنی، جشنواره آواها و نغمات آئینی، جشنواره قرآن در رسانه، جشنواره سرود قرآنی، جشنواره انشا قرآنی و جشنواره یادواره شهدای قرآنی از دیگر برنامه های فرهنگی، هنری با موضوع قرآنی است که سال جاری اجرا می شود.

وی به تشریح برنامه های این شورا در حوزه قرآنی پرداخت و اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه قرآنی کمبود متن با کیفیت برای هنرمندان به منظور ساخت و تهیه نمایش و فیلم است.
به گفته حجت الاسلام فضیلت، نبود متن دارای قابلیت مطلوب برای تهیه نمایش یا فیلم و سایر آثار هنری باعث شده هنرمندان به سمت متون آماده غیر بومی و حتی نه چندان منطبق با فرهنگ خودی گرایش پیدا کنند.
وی خاطر نشان کرد: سعی می کنیم از تمام ظرفیت استان برای اجرای برنامه هایی قرآنی استفاده کنیم و حداقل خواسته ما هم ایجاد گفتمان قرآنی و فراتر از این خواسته تغییر رفتاری منطبق بر آموزه های وحیانی است.

حجت الاسلام فضیلت در خاتمه یادآور شد: به لطف حق با اجرای این ١٤برنامه موجی از شور و فعالیت قرآن را در ٦ماهه دوم سال جاری شاهد خواهیم بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار