مدیر انجمن صنایع نیشابور گفت: غذای سنتی یعنی غذای نامطمئن، برخی فکر می‌کنند غذای سنتی به معنای غذای خانگی است که این برداشت اشتباه است، تمایل به سمت غذای سنتی باید تغییر کند.
کد خبر: ۳۲۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 08 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، عباس الهی در مراسم روز جهانی غذا با عنوان غذای سالم، ثمره دانش و صنعت که در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه ششم و سیاست‌های کلی نظام تفاوت‌های زیادی وجود دارد که امکان رسیدن ما به اهداف کلی را سخت می‌کند.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم به کمبود مسائل مالی و رسیدن به این‌گونه منابع برنامه‌ریزی نشده ولی در سیاست‌های کلی به‌صورت کامل در نظر گرفته‌شده است.

مدیر انجمن صنایع نیشابور ادامه داد: در سیاست‌های کلی نظام توجه به کسب‌وکارهای کوچک و بخش خصوصی در نظر گرفته‌شده است ولی برنامه ششم آن را نادیده انگاشته است.

الهی تأکید کرد: تفاوت سیاست‌های کلی با برنامه ششم باید آسیب‌شناسی شود، شاید یکی از دلایل اصلی نرسیدن به اهداف کلی همین تفاوت‌ها است.

وی بیان داشت: در سال گذشته در همین همایش بیانیه‌ای صادر شد مانند توجه به کیفیت غذای سالم، استمرار نظارت دائمی و افزایش مستمر کیفیت که متأسفانه نتوانستیم به هیچ‌کدام از اهدافمان برسیم.

مدیر انجمن صنایع نیشابور تأکید کرد: پیشنهاد می‌کنم دبیرخانه غذای سالم در نیشابور تشکیل شود و با غذاهای آلوده و نامطمئن برخورد کند، همچنین کمیته سلامت غذا نیز در فرمانداری ایجاد و ما را حمایت کنند.

الهی افزود: غذای سنتی یعنی غذای نامطمئن، برخی فکر می‌کنند غذای سنتی به معنای غذای خانگی است که این برداشت اشتباه است، تمایل به سمت غذای سنتی باید تغییر کند.

وی گفت: برای حمایت از کارخانه‌های صنعتی باید از آن‌ها حمایت شود و بر اساس تجربیات گذشته، برای آینده هدف‌گذاری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار