بررسی مسائل و مشکلات بخش ها و روستاهای استان و نیز بررسی اصلاحیه تبصره سه ماده ۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم از مهمترین مسائلی بود که در جلسه شورای اسلامی استان در سالن جلسات فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۲۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۳ 09 November 2016
به گزارش تابناک قم، جلسه شورای اسلامی استان قم با حضور رئیس شورای اسلامی، اعضای شورا و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسن بختیاری رئیس شورای اسلامی استان درخواست اصلاحیه تبصره سه ماده 64 قانون مالیات‌های مستقیم را قرائت کرد که مورد بررسی و بحث قرار گرفت  و با نظر اکثریت اعضا به تصویب رسید.

تخصیص مالیات های دریافتی شهرداری به شهرداری به عنوان درآمد پایدار و عدم دخالت دولت در این زمینه و نیز پرداخت مالیات به صورت مستقیم به شهرداری برای انجام امور مختلف در این سازمان از موارد دیگری بود که مورد بحث قرار گرفت.

حسن بختیاری رئیس شورای اسلامی استان قم در ادامه جلسه از تعامل نداشتن برخی مدیران با شوراها گلایه کرد و خواستار تعامل بیشتر مدیران به ویژه بخشداران با شوراها شد چراکه رعایت چارچوب روابط میان دهیاران، شوراها و بخشداران سبب تحقق اهداف دولت میشود.

ارتباط مطلوب و موثر شوراها با معاونت استانداری از دیگر موارد مورد بحث بود که بختیاری در توضیح آن گفت: ارتباط مطلوب معاونت عمرانی استانداری به عنوان موتور محرکه فعالیت‌های عمرانی و شوراها به عنوان کسانی که همواره پیگیر مشکلات مردم هستند در پیشبرد اهداف مورد نظر استان موثر است.

ضروت نظارت مسئولان به عملکرد پیمانکاران عمرانی

علی‌اصغر ابوالحسنی در ادامه این جلسه با اشاره به مشکلاتی که ممکن است به دلیل عدم نظارت بر عملکرد پروژه‌های عمرانی به وجود آید، تصریح کرد: مسؤلان استانی باید بر عملکرد پیمانکاران پروژه‌های عمرانی استان نظارت کنند چراکه ارائه خدمات به روستاها و توابع استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عضو شورای اسلامی استان قم ادامه داد: زائران و ساکنان شهر کریمه اهل بیت(ع) به توابع استان مراجعه می‌کنند بنابراین استانداری باید نسبت به فعالیت‌های عمرانی در توابع نگاه ویژه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کاهش اعتبارات مالی مشکلات بسیاری را برای دولت به وجود آورده است، گفت: این مشکلات تاثیر مستقیمی بر روی پروژه های استان قم داشته است بنابراین توسعه عمرانی مورد نظر در استان مشاهده نمی‌شود.

ابوالحسنی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام در روستاها مشکل‌ساز شده اند، اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های عمرانی در توابع نیازمند حمایت استانداری از شهرداری‌ها است.

وی با اشاره به نیاز ایجاد فضاهای تفریحی در توابع استان قم افزود: فراهم کردن رضایتمندی شهروندان قمی در گرو آماده‌سازی زیرساخت‌های خدماتی و تفریحی در روستاها است زیرا میتوانند اوقات فراغت خود را در آنها سپری کنند.

ایجاد 251 واحد مسکونی غیر مجاز در میّم

محسن بهشتی در ادامه این جلسه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات شوراها اظهار داشت: شوراها در طول سالیان تاثیرگذاری بسیاری در کشور داشته اند، در این میان شوراهای استان قم نیز توانسته اند نمره مطلوبی را در کشور به خود اختصاص دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تاکید بر اینکه داوطلبان باید خود را برای حضور در این انتخابات آماده کنند، تصریح کرد: باوجود اینکه در مدیریت روستاها تضادهای قانونی دیده می‌شود اما شوراها و شهرداری‌ها اختیارات مشخصی دارند و لازم است بودجه‌ها و قوانین لازم برای آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی توسعه بیش از حد روستاها را مورد توجه قرار داد و گفت: ایجاد مراکز تفریحی در روستاها سبب افزایش نامطلوب ساخت و سازها شده به گونه ای که اکنون 251 واحد مسکونی غیر مجاز در روستای میم ایجاد شده و این روند همچنان در روستاها ادامه دارد.

بهشتی با اشاره به ضرورت تبدیل مسیر ورجان کهک به بزرگراه گفت: 60 نقطه حادثه خیز در جاده‌های روستایی شناسایی شده که باید با ارائه برنامه مشخص و تخصیص بودجه برای برطرف کردن این نقاط اقدام کرد.

معاون استاندار با بیان اینکه بزرگراه قم سلفچگان نیز باید به آزادراه تبدیل شود، افزود: تحقق این امر نیازمند اعتبارات سنگین است به همین دلیل نیازمند مشارکت بخش خصوصی با دولتی در راستای اجرای این طرح هستیم.

وی نیروگاه حرارتی ایجاد شده در آبادان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وجود اینکه این نیروگاه می‌توانست در استان قم اشتغال زایی کند اما به دلیل مسائل محیط زیستی و ایجاد آلودگی درمحل مورد نظر با نظارت استانداری به آبادان منتقل شد.

بهشتی با تاکید بر اینکه مشکلات زیرساخت های مسکن مهر با اعتبارات کم قابل رفع شدن نیست، بیان کرد: برای توسعه مسکن مهر و نیز برطرف کردن مشکلات زیرساختی چون مشکل فاضلاب پردیسان نیازمند بودجه‌های ملی هستیم.

معاون استاندار قم مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مدیران با شوراها را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: شوراها به عنوان نمایندگان مردم باید تخصص لازم را در حوزه‌های تخصصی داشته باشند تا بتوانند دغدغه‌های مردم را پیگیری‌ و در راستای برطرف کردن مشکلات اقدام کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار