نخستین برداشت میگو پرورشی از گونه وانومی با سرمایه گذاری بخش خصوصی امروز چهارشنبه با حضور مسئولان شیلاتی استان مازندران در سواحل بهشهر اغاز شد.
کد خبر: ۳۲۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 09 November 2016
حسینعلی خوشباور رستمی مدیر کل شیلات مازندران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: 4استخر خاکی به ظرفیت تولید 6 تن میگو از گونه وانومی به مرحله برداشت رسید و وارد بازار می شود.
وی با اظهار اینکه این طرح تولیدی شیلاتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است، اضافه کرد: استخر خاکی با استفاده از آب شور دریا خزر شرایط مناسبی را برای تولید میگو در سواحل شرق استان مهیا کرده است.
 
مدیر کل شیلات مازندران با تاکید بر این نکته که بازار میگو در کشورهای حاشیه دریای خزر مناسب است، اضافه کرد:روسیه متقاضی اصلی میگو پرورشی استان مازندران است.
وی قیمت میگو پرورشی این استخر را حدود 180هزار ریال در هر کیلو گرم اعلام کرد و گفت: قیمت این آبزی خوش خوراک در بازار صادراتی حدود 7دلار است.
رستمی با اشاره به اینکه ذائقه و مصرف مردم ایران به خوردن میگو نیز بیشتر شده است، گفت: از آنجاییکه میگو بدون تیغ است و به روش های مختلف طبخ می شود، تقاضا در بازار داخلی استان و کشور نیز رو به افزایش است.
مدیر کل شیلات مازندران از وجود تقاضا برای سرمایه گذاری ایجاد 15هکتار استخر خاکی به ظرفیت تولید سالانه 50 تن در کنار سواحل شرق استان خبر داد و اظهار داشت: شیلات خدمات فنی و کارشناسی پرورش میگو را ارائه داده و همچنین در گرفتن مجوز زیست محیطی به سرمایه گذاران کمک می کند.
میگوی وانامی بومی سواحل آمریکای لاتین در اقیانوس آرام است وبالاترین نرخ رشد را در میان گونه‌های پرورشی ازخود نشان داده و در مدت 90 روز پرورش به وزن حدود 20گرم می‌رسد.
سالانه حدود 75هزار تن انواع آبزیان در مازندران تولید می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار